Kult Černého hada (La Couleuvre Noire) - II
Michael Bertiaux se zmiňuje o „starém atlantském učení, které tvrdí, že v okamžiku orgasmu září pohlavní orgány, jako magické zrcadlo.“ Domnívá se, že: „ je to způsobeno radioaktivitou, protože záře i radioaktivita jsou obě formy astrálního světla.“
Sexuální radioaktivita závisí a může být produkována pouze vůlí,
rozzářit sexuální energie v astrálních dimenzích. Koitus prováděný
neiniciovanými proto generuje pouze minimální množství radioaktivní energie a
rychle se rozptyluje vlivem roztěkanosti, nebo chaotických myšlenek a
neukázněné imaginace.
Ve všech formách magie je imaginace, nebo schopnost tvorby obrazů,
nejdůležitějším faktorem. Plně rozvinutá představivost je schopna prodloužit a
oživit imaginaci, která se stává tvůrčí, až po období intenzivního magického
výcviku. 1)
V Crowleyho formuli „erotokomatózní lucidity“, 2) Spareho „vizualizace pocitů“, Fortuneové síly
„pravdivého snění“, Daliho formuli posednutí „paranoidně kritickou aktivitou“,
v mém vlastním systému snové kontroly, i zde, v Bertiauxově „esoterickém
inženýrství”, imaginace, posílená sexuálními energiemi, začíná fungovat na
astrálních úrovních. Je to, jako když magik sní, zatímco je vzhůru, on ale ve
snaze tohoto dosáhnout, musí nejenom fungovat v obou světech naráz, ale i mezi
těmito světy, přivádějíc subtilní energie astrální roviny do hustší atmosféry
světského vědomí, kde obraz snu koaguluje a materializuje se ve fyzickém
prostředí operatéra. Radioaktivní energie osvobozené mágem, používajícím hadí
sílu, jsou natolik potentní, že pokud fungují v plné šíři svých magických možností,
jen málo lidí je schopno snášet mágovu fyzickou přítomnost. Crowleyho aura
například, vysoce nabitá tímto způsobem, probouzela u jistých osob
nevysvětlitelnou hrůzu. Mac Gregor Mathers popsal svá setkání s Vysokými adepty
termíny, naznačujícími podobné stavy a je dobře známo, že Eliphas Lévi
vzbuzoval u spiritistického media D.D. Home paniku. Bertiaux zmiňuje průchod,
vedoucí ze sféry radioaktivní energie vně, skrze čtvrtou dimenzi. Během mágovy
nepřítomnosti zůstává jeho radioaktivní pole plovoucí nad místem posvěceném
jeho magickou prací až do té doby, kdy je uvolněno provedením „kouzla”. Poté je
projektováno do „vyššího prostoru”, kde funguje jako nosič, či depozitář mágovy
energie, zásobárna, ze které si může brát ke své práci v jiných dimenzích. Tyto
sféry jsou často viděny duševně citlivými osobami a jsou interpretovány jako
UFO či létající talíře, zatímco ve skutečnosti to jsou rezervní zásobárny
„sexuální radioaktivity”. Sexuální zasvěcení, podle systému kultu Černého hada,
spočívá v zasvěcení samotným Veleknězem. Ten je napojen na skryté principy, či
zákony universa, prostřednictvím senzuálního spojení, s dvanácti zodiakálními
vlivy v jejich lidských inkarnacích. Různé typy žen jsou vybírány podle své
příbuznosti k jednomu z těchto vlivů. Vysoké kněžky, či „diablery”, jak jsou
nazývány v kultu, jsou psychosexuálními inkarnacemi vlivů, reprezentovaných
zodiakálními znameními. Pro práce specificky magické jsou vybírány ženy v
zemských a vodních znameních, protože v těchto znameních jsou „síly a moci
bohaté a husté, jako těžké sirupy, med, či sirupy des-bon-bons
a magie či čarodějnictví je hmatatelnější a jasnější elementárnímu vnímání.”
Ženy ,ztělesňující kterékoli ze šesti znamení, jsou Kultem rovněž přijímány, i
když typy zemské a vodní jsou žádanější také, jako typy vzdušné a ohnivé,
modifikované elementární zemí a vodou. Ale směs země a vody způsobuje hutnější
proud. Z tohoto důvodu je zřejmé, že Kult si vybírá své kněžky dle vzoru
astrosofického. V dávných dobách byla
sexuální magie založena na absolutní znalosti astosofie, tj. magického využití
zodiaku. V Crowleyho kultu Thelema byla například Šarlatová žena přiřazena
Kozorohu, znamení tellurických elementárních sil, nebo Štíru, nosiči sil
uranských. I když muž může být
veleknězem v nejednom chrámu či sabatu Vúdú, velekněžka nemá, než jeden chrám,
jež je, její mandalou, vyjadřující manifestované energie, jejích magických sil.
Kult Černého hada rozvíjí v ženách kali-kalas, aby byly schopny realizovat svou
Pravou vůli, jako velekněžky „hlubokých a temných sil, nekonečného prostoru”.
Tyto doktríny Kultu jsou také aplikovatelné ve světských sexuálních vztazích.
Pokud je nějaké spojení mezi lidskými bytostmi, mělo by být
prostřednictvím Luny, přítomné ve vodních znameních, což je nejlepší základna
pro sexuální vztahy. Nechť všichni milenci hledají nejprve své lunární partnery
a láska pak vytryskne z tohoto spojení.
Ale takové astrologické úvahy nejsou založeny na fyzických silových
zónách a jejich vlivech:
Nebudeme předstírat, že vyučujeme
astrologii, která se dělí na různé školy, různých metod a protinázorů. My se
zabýváme esoterními vlivy magie a metafyziky, které jsou asociovány se
symboly zodiaku, a proto popíráme
jakékoliv platné, objektivní možnosti astrologických metod a tvrdíme, že vlivy
hvězd neexistují, 11) ve
skutečnosti jsou zde pouze vlivy symbolů vědomí, ve sférách vnitřní a vnější
zkušenosti, které řídí a spojují se s různými energiemi a strukturami
povědomí, ve smysluplných a magických schématech. To je vše, co je pro nás
důležité.
A
znovu:
Je přece pravdou, že pokud se
člověk rodí v určitý den, je automaticky přiřazen ke znamení konvenční
astrologie. Spíše je ale znamení, nebo symbol každé osoby, zcela podmíněno
pouze esoterními faktory. Neexistuje žádná fyzikální astrologická metoda, která má platnost pro
každou osobu, natož celou lidskou rasu. 12)
Crowley měl podobné výhrady, jak je zřejmé ze záznamu, v jeho Magical Record z 21. listopadu
1914:
Jestliže je něco pravdy na
astrologii, zajisté by moment zrození elixíru měl určit jeho dráhu.
Dovolte mi tedy, abych sestavil charakter pro logos, či semeno, v momentu
jeho stvoření z elementů, ze kterých se skládá.
Iniciovaní Kultu Černého hada používají speciální symboly, jako odrazový
můstek k aethyrům, nebo extraterestriálním dimenzím. Jsou známy, jako
„symboly osvobození“ a mají formu čtyřdimenzionální kostky. (viz. obr.)
Mentální koncentrace na tento symbol vyvolává hlubokou autohypnózu, která
uvolňuje astrální tělo a umožňuje projít skrze určitou část kostky do jiných
dimenzí. Je zajímavé si povšimnout, že někteří surrealisté narazili na tuto
metodu astralizace ve dvacátých letech minulého století a dříve, jako
v případě Austina Osmana Spareho. Tato zkušenost je přenosná. Mnozí
z těch, kteří při pohledu na obrázek, nebo poslechu hudebního kusu mají
společné pocity „jinakosti“, vkládaného do díla umělcem, který ho stvořil.
Neobvyklá juxtapozice barev, mysteriózní shluk stínů, zvláštní
perspektiva, jak je přináší Chirico nebo Devaux, mají sílu vtáhnout mysl do
abysu aeónů a nočních můr. Podivné přízraky Maxe Ernsta, Dalinianovy dlažby,
děsí prodlouženými stíny soumraku, Bertiauxovy čtyř dimenzionální kostky a
astrální portréty „Hlubokých“ z propastí prostoru, všechny jsou schopny
uvolnit mysl z jejích mundáních limitů a umožňují tak plný rozkvět
obsedantního ideálu. Všechny mantry magie a čarodějná zaříkání jsou intonovány
a nasazovány, se záměrem oprostit mysl z otroctví fyzického těla.
Bod vstupu do neznámých říší se liší s každým individuem, které
vytváří symbol osvobození svým vlastním postojem, ale jakmile je tento bod
objeven, subtilní tělo proklouzne dveřmi s udivující lehkostí. Ocitne se
náhle ve zcela novém světě, který je ale podivně povědomý a pouze po
opakovaných vstupech a průzkumech je v těchto nových podmínkách dosaženo
mistrovství. Meditace, napájená sexuální magií, generuje hnací energii, která
vrhá Adepta hluboko do vnitřního prostoru.
To je bezprostorový a bezčasý moment projekce, skrze bod vstupu
tak, že Adept „zní hlubinou a vytváří posvátné seřazení“.13) V tomto nepopsatelném
momentu slaví zrození Pravé imaginace a protiklady indikují sílu, (śakti) v jádru tvůrčího okultismu, o
čemž svědčí například Lévi, Blavatská, Crowley, Spare, Bertiaux, atd. Tento konstantní úkol pravé magické imaginace
rozvíjí nové schopnosti chápání v kosmickém rámci. Hlavní náplní umění a
tudíž magie je formulovat a navrhovat, zatímco mysl obývá tyto neznámé dimenze.
To je pravá mystique génia a je
jedním z cílů Kultu Černého hada vyvolat tohoto génia vůlí. Michael
Bertiaux se narodil 21. ledna 1935 se Sluncem v Kozorohu a Měsícem ve
znamení Brouka. Slunce i Měsíc byly v magické konjunkci. Jeho ascendent,
Lev, korunoval triádu zvířecích znamení, což pravděpodobně vysvětluje jeho
afinitu se zvířecím světem a s formulí atavistického oživení, z kterého
Spare učinil střed svého systému.
Spareho formule je rozvinutá Bertiauxem, ve zvědném stupni lycanthropia, která představuje jeden ze
čtyř stupňů, Couleuvre Noire. Nachází
vyjádření také v Lovecraftovském 14) covenu, který je veden kněžkou Kultu Černého hada. Coven je
strukturován na základě zákona sexuální polarity. Ženský princip je
reprezentován mořskou bestií, mořskou kozou, jehož astrologue je Kozoroh. V Lovecraftově mýtu Cthulhu je
reprezentován zasněným městem Innsmouth.15) Kněžka (Slunce v Kozorohu, Měsíc ve Štíru)
ztělesňuje typ mořské śakti, nebo
fluidního elixíru, následně znázorňována Atlantskými božstvy, jimž předsedá
Dagon. Je spojena s mužským principem, jako koza (mořská bestie) a
„zvířaty porostlými bujnou srstí“, která obývají hlubiny. Mužský princip je
srovnáván s Dunwichským krajem 16) Lovecraftovy tradice, temným krajem, jehož zvrhlé obyvatele
vyvrhl ze svého středu nejodpornější a nejohavnější atavismus. Tento magický
proud je koncentrován v Shub-Niggurath,17) která v Bertiauxově covenu reprezentuje
mužskou energii, v její slepé a bestiální formě, „tisíce mladých“ jsou śaktis, či feminní vehikula této manifestace. Bertiaux, jako
velekněz, řídí lykantropický obřad, zavřením kruhu, okna, nebo jeskyně, skrze
které Velestaří získávají přístup. To znamená, že impregnuje kněžku semenem
mořské bestie a tak s ní vytváří teratoma,
která manifestují atavismy, latentní v temnotě. 18)
Coven pochází z Vúdú v tom smyslu, že využívá rituály stezky levé
ruky, kombinované s metafyzikou mýtu Ctulhu. Tato konkrétní vrstva proudu
Vúdú generuje magickou sílu, oživením šestnácti genitálních center, silových
zón promítnutých do hmoty, šestnácti metafyzickými čakrami mozečku. Tyto, odraženy, nebo zdvojnásobeny, představují
třicet dva silových zón 19)
Erzulie-Friedy, která je vúdú ekvivalentem Kálí. Těchto třicet dva center
produkuje jisté párování síly, 20)
na kterém spočívá divinační síla Ophidiánského tarotu. 21) Určité vitální silové zóny,
známé jako points-chauds (horké
body), promítají śaktis, nebo energie
reprezentované kartami. Tento tarot
shrnuje v obrazové symbolice kompletní mechanismy Bertiauxova esoterního
inženýrství, jak je uvedeno v lykantropickém, Lovecraftovském covenu,
Kultu Černého hada. Magický proud, který vykvetl ve fantastickém umění Michaela
Bertiauxe, započal v Lovecraftových dnech a k podivným dílům Clarka Astona
Smitha, 22) či Austina
Spareho, přispěl také génius tohoto proudu. Lovecraftovský coven je
předpokládaný v sedmi paprscích, The
Monastery of the Seven Rays. Toto je oblast ceremoniální magie a tyto formy
časoprostoru jsou koridorem mezi Yuggothem (Pluto) a nejzazšími, trans
Neptunskými planetami, reprezentovanými na Stromě života Keterem, respektive
Chokmou.
V roce 1973 Bertiaux vztyčil ve své soukromé rezidenci
„Trans-Yuggotskou transmisní stanici“, umožňující mu získat další materiál pro
budoucí práci na planetách a ustavit kontakt s „adepty z prostoru,
zothyrii, genii a vúdú Bön Pa duchy“, ze kterého obdržel
komunikaci obsaženou v jeho řádových dokumentech. Tvrdí, že byl poučen o
způsobech výměny s těmito entitami, Docteur Jean-Mainem, jeho „mistrem a initiateur“. 23)
Podle Augusta Derletha, který pokračoval v literární tradici
Lovecraftova mýtu Cthulhu, obsahují jisté části Wisconsinu, 24) specifické silové zóny
Cthulhu,z nichž nejpotentnější leží poblíž pouštního jezera. Malé skupinky,
Bertiauxem iniciovaných, často navštěvují tuto oblast, se záměrem evokovat
Hluboké, jejichž bod vstupu na zem leží v samotném jezeře. Rituál je
prováděn, když je Slunce v jednom z vodních znamení zodiaku: Raku,
Štíru nebo Rybách. Tato znamení magiky ladí na evokovaná stvoření, Rak a Štír
jsou pro tento typ práce nejlepší, a jestliže je Jupiter, Luna a Pluto, rovněž
v těchto znameních, jsou výsledky obvykle velkolepé, neboť bytostem
předkládají téměř hmatatelnou látku.
Tato praxe začíná určitým živlovým vyvoláváním a magické obrazy 25) jsou vysvěceny specifickými
kalami mořské kněžky. Nejmocnější
z těchto volání je kreolsko-francouzské, složené speciálně pro použití
v Kultu Hlubokých. Žádný hudební instrument nedoprovází zpěv, který je sám
o sobě dost silný k vyvolání požadovaných sil.
Kultu Hlubokých prospívá atmosféra vlhka a chladu, přesném opaku
ohně a horka, generovaných při iniciačních ceremoniích, lykantropických
rituálů, takže evokuje obyvatele jezera. Účastníci se v té době skutečně
noří do ledově studené vody, a v tomto elementu se přenáší sexuálně
magická energie mezi kněžími a kněžkami. Postup je stejný, jako v cikánské
magii, zde se ale kombinuje s vúdú praktikami, ve kterých je studená voda
používána k přenosu vnější ženské pozitivity, nebo magnetismu. Pozitivní
manifestace ženských efluvií slouží k evokaci pozitivních manifestací
v muži. Dion Fortune, odhalila principy tohoto žensko-mužského dynamismu
v některých svých povídkách. 26)
Bertiauxův rozsáhlý výzkum v mechanice
sexuální magie, mu umožnil formulovat zejména brilantní diagnózy jistých typů
sexuálních inverzí, na základě detailního studia čaker, v genitálním regionu:
Mnoho studentů okultismu si
myslí, že homosexualita je důsledkem ženské duše v mužském těle a naopak.
Nezdá se, že by to byla pravda, pokud platí ten mechanismus, že duše se
sexuální dispozicí byla inkarnována do těla se sexuální dispozicí, která je
opačná, než je dispozice duše, protože duše po smrti sexualitu odhazuje. Avšak
okultní rozvoj magnetických center čaker
ukazuje některé možnosti sexuální nerovnováhy. Například, pokud by byly jisté čakry osobnosti více rozvinuté než
jiné, nebo, rozvinuté v sexuálním vystupování, pak by například Jesod I 27) byl silnější, než Jesod II 28) a u muže by mohl vést
k chování pasivního sodomity. Jestliže by byla čakra Keter II,(hrdlo) sexuálně hyperaktivní, pak by orální forma
styku byla vykonána toto osobou jen pasivně. V obou případech je pasivní
homosexualita výsledkem, protože centrum Raka, 29) nebo falická čakra sexuálního partnera, musí být
vložena do Jesodu I, nebo Keteru II. Tak je osoba, stále za předpokladu, že je
v podstatě mužem, v sexuálním chování ženou, mající dvě vagíny, Jesod
I a Keter II.
V sexuální analýze ženy je vagína pod vládou Měsíce ve Štíru,
zatímco v muži je tato vláda atributovaná základnou páteře. Slunce
v Raku ovládá falus a Slunce v Raku ovládá základnu páteře v ženě.
Tedy, tato sexuální diference mezi mužem a ženou okultně, je přiřazená vládě
Jesodu I a II. Jinak by dokonalá magnetická přitažlivost mezi pohlavími nebyla
možná, pokud je fyzické tělo nástrojem okultních energií. 30)
Muladhára, neboli základní centrum v muži, je vstupem do astrálního
světa, oblasti obývané spirituálními entitami, skořápkami smrti a kreaturami klifotu. Adepti Černého hada někdy
používají starobylou tibetskou techniku, pro probuzení spící kundalini. Na
základnu páteře aplikují elektromagnetický prut, galvanizující erotické zóny a
současně zabraňující uvolnění ohně dolů a jeho rozptýlení ve vzplanutí
sebedestruktivní smyslnosti. Sexuální síla této čakry přímo souvisí s astrálním světem, skrz čtyři základní
lunární fáze. 31)Nov
reprezentuje nejvitálnější aspekt lunárního proudu, jeho energie je ještě
panenská, neprobuzená, je to vitalita potencionální, latentní, neprobuzená.
Tato fáze souvisí se třemi vodními znameními, Štírem, Rybami a Rakem,
okultními, mystickými a kreativními znameními. První čtvrť Měsíce reprezentuje
povýšení a ustálení síly, vystupující z panenského, nebo potencionálního
stavu. Tato fáze je reprezentována zemskými znameními, Býkem, Pannou a
Kozorohem. Býk je astroglyf brutální síly a jeho korespondující magnetismus je
velmi smyslného druhu. Je to znamení ryzí sexuální vášně a chtíče a toto
znamení Crowley přiřadil Hierofantu, ve svém tarotu. 32) Sexuální magnetismus Panny je naproti tomu
čistě lidského způsobu a jako technická formule, s odkazem ke genitální
čakře, reprezentuje uplatnění kontroly semenného průtoku. Tato formule je tedy karezza: orgasmus je potlačen, nebo
oddálen, za účelem vybudování velkého elektrického napětí. Ve fázi
Kozoroha, první lunární fázi, je surový sexuální magnetismus transformován
v aktuální magickou sílu, skrze rituální proces iniciace. Jako Býk
v muži, býk-Therion,Šelma-tak je Kozoroh glyfem Šarlatové ženy,
s nímž její uctívači spočívají, v „rouhavé blaženosti.“33)
Tyto tři fáze lunárního proudu, ztělesňující kolektivní astrální
magnetismus, může být použit pro: (a)
atavistickou obnovu, (b) povýšení
okultní energie via karezza a (c) spirituální transformaci, skrze
sexuální spojení s extraterestriálními entitami, bohy, „ daemony“, nebo
„duchy“, což je důvod, proč „velké mystické školy učí, že bůh zrozený
z panny má božského otce. To znamená, že čistá žena se vyvaruje smyslnosti
Býka a uchyluje se do chrámu Kozoroha, kde vznikla koncepce spasitele světa. 34)
Plný Měsíc souvisí se třemi ohnivými znameními: Střelcem, Beranem a
Lvem. To je třetí lunární čtvrť a souvisí primárně s fenoménem plnosti
v alchymickém smyslu, ve kterém Střelec reprezentuje jak déšť, tak duhu. 35) Poslední měsíční čtvrť je
pod vládou vzdušných znamení Vah, Vodnáře a Blíženců. Jejich analogie
v lidském organismu poskytují klíč lidského návratu k bohům. Váhy
reprezentují naplněnou ženu, 36)
Vodnář je Hvězda 37),
plod ženy, přicházející na zemi, osvobodit lidstvo, Blíženci reprezentují
dvojčecí přirozenost této Hvězdy, pod
mytickou glyfou Set-Horus, negativním a pozitivním polem, 38) které obklopuje tuto
Hvězdu.
Zatímco skrze Raka, v první lunární fázi, člověk aspiruje
k dosahování božství, skrze poslední čtvrť, pod znamením vzduchu, nebo
prostoru, bohové sestupují k lidem a spojují se s nimi v poslední
měsíční čtvrti.
Bertioux vysledoval pojítka mezi vúdú loa a tibetskými tulkus 39) Bön Pas a Ňingma
Pas, černými sektami lamaismu. Srovnává Gelugpas s Arada vúdú loa a Karma Pas, s Petro systémem,
který oslavuje Erzulie Rouge et Noire,
která je identické se Šarlatovou ženou a tantrickou bohyní Kalika.
Magical Revival obsahuje
Crowleyho portrét extraterestriální inteligence jménem Lam. Při práci s proudem Bön
pa v šedesátých letech, Bertioux kontaktoval tuto entitu. V privátní
komunikaci, datovanou na 26. Srpna 1973, napsal:
Je to bezpochyby tatáž bytost,
která pracovala s Lucien Francois Jean Mainem.40) ….když tento organizoval práci Couleuvre Noire v roce 1920. To
bylo tehdy, když teorie points-chauds
41) převzala velmi silné
tantrické a orientální šamanistické formy a termín Les Siddhis byl použit k reprezentaci vývojových stádií point-chauds,
jako je lykantropie,atd. Tato bytost LAM, 42)má mít zajímavý magický systém, který si přeje,
abychom využívali a je mým záměrem věnovat mnoho času na jeho presentaci
určitým způsobem.
Bertioux tedy zkoumá totožnosti praxe, mezi tibetskými mysterii
šamanistické tantry a haitským vúdú.
Jak již bylo uvedeno, v srpnu 1973 The Monastery of the Seven Rays a jeho vnitřní kult- La Couleure Noire-oficiálně akceptoval
zákon Thelemy, tedy její uvedení do souladu s proudem 93, jak dokládá
Crowley a O.T.O.
V článku nazvaném Aleister
Crowley and the Haitian Gnostics ,43)který Bertioux napsal pod pseudonymem Frater Joseph konstatuje,
že „cíl byl srovnatelný s O.T.O. Karla
Kellnera a Theodora Reusse. Myslím tím Řád a rity, stvořené
Toussaintem-Louverturem, který čerpal z francouzského kabalismu,
iluminismu a Dahomejského Afrického proudu….“
Bertiaux dále tvrdí, že mysteria Vúdú „jsou blízké VIII a IX stupni
O.T.O…. mysteries de la solitude a marriage mystique“ a ukazuje, jak
Crowley srovnal XI stupeň s jistými vysokými esoterickými mysterii vúdú a
u obou prokázal vývoj, či evoluci teorií sexuální magie a tak zde existují
tajné stupně dosažení, nepředpokládané zakladateli těchto okultních hnutí.
V Aleister Crowley and the
Hidden God 44) jsem
analyzoval XI stupeň, a to jak ve vztahu ke Crowleyho interpretaci (kterou jsem
zde zpochybnil), tak jeho esoterickém významu, jak vyplívá ze srovnání těchto
mysterií, s různými starověkými tradicemi. Bod zde hledaný, je jak ve
vúdú, tak tantře podobný, což znamená, že Africké a Orientální arkanické školy
akceptují a dále rozvíjejí sexuální praxi, reprezentovanou Crowleyho O.T.O., ne
méně než O.T.O.A., založenou Lucienem-Francois Jean- Mainem v letech
1921-2, na linii O.T.O. se začlenění elementů haitského vúdú, čerpané
z Kultu Černého hada.
Kromě podobnosti, pokud ne skutečné identity, sexomagická praxe,
prováděná v O.T.O. a O.T.O.A., Monastery
of the Seven Rays a Kult Černého hada, dává v nauce jasně najevo, že je v
esenciální shodě s „politickým programem Vnějších“, sumarizovaný Crowleyem
v Liber Oz vel LLXXVII.45)Bertiaux říká následně
v Monastery´s kurzu pro druhý
rok:
Tato nová jóga, či bezprostřední přítomnost kůže na kůži, těl tajících
do jednoho úžasného svalového orgánu, olejů, potů a tělesných šťáv, dosahuje
tohoto fyzična velmi přirozeně, tvářením zcela bez zábran, géniem kosmického
umění – ano, tato nová jóga, této nové žijící matérie, ano, tato nová forma vytvářející
fyzickou identitu, ano, tato vulgarizace nejvnitřnějších nauk The Brotherhood of the Monastery of the
Seven Rays, ano, toto bude sloužit záchraně lidstva od těch, kteří se snaží
zakázat a zabránit, potlačit a stíhat, ve slově „šat“, základního pohonu
tvůrčího génia, který člověk sdílí se zvířaty, která nikdy neztratila svou sílu
tvořit, protože jejich těla nebyla nikdy utlačena nepřirozeností oděvů a zvyků.
Nová svoboda moderní mládeže je založena na jejím nevědomém vnímání
základních pravd, za universem. Nemělo by docházet k zákazům, které slouží
pouze k omezení kreativního myšlení. Mohli bychom si myslet, že
prostřednictvím praxe omezování by byl kreativní génius osvobozen, protože
energie obyčejně vynaložená na sexuální aktivitu, může být použita
k tvůrčím účelům v umění, nebo literatuře. Dnes víme, že je to
předpoklad chybný, protože tvorba těch, kteří byli nejvíce sexuálně aktivní,
byla největší, z děl géniů: Michelangelo, Renoir, Moreau, Redon, Huysmans, des
Goncourts, Baudelaire, Proust atd. Proto starší názor o represi podstaty, jako
preludia ke géniovi, je a vždy byl nesprávný, jestliže ne skutečně nebezpečný.
The monastery of the Seven Rays
proto odmítá starou puritánskou etiku, která byla tak široce vyučována a která
je stále vyučována okultními myšlenkovými školami.
1)
Viz. The
Demčong Tantra (Šríčakrasambharantra,
vol. VII Sir John Woodroffe´s Tantrik
Text series, Calcutta, 1919), jako obzvláště dobrý příklad.
2)
Formule založená na experimentech Idy
Nellidoffové IX stupně O.T.O. a zahrnuté do Crowleyho „tajných“ instrukcí
pro členy Svrchované svatyně Řádu.
3)
–
4)
–
5)
–
6)
–
7)
–
8)
–
9)
–
10)
–
11)
Kurzíva, autor.
12)
Kurzíva, autor.
13)
Austin Spare v The Zoetic Grimoire of Zos, až dosud nevydané.
14)
„Lovecraftovský Coven“ je inspirován dílem
Howarda Phillipa Lovecrafta (1890 – 1937) v Nové Anglii, spisovatel, jehož
hororové povídky se řadí po bok, jestliže je dokonce nepřevyšují, Poa, Machena,
Blackwooda a dalších. Hlavní téma Lovecraftovy práce bylo znepokojení
z Prastarých bohů, kteří kdysi vládli zemi a před dlouhými aeony byli
vyhnáni do odlehlých oblastí prostoru a kteří, jako v některých jeho
příbězích, navázali kontakt s lidskými bytostmi, které prosazovaly jejich
cíle. Viz. zvláště, The Whisperer in
Darkness in The Haunter of the Dark
and other Tales of Horror, London, 1950.
15)
Viz. The
Shadow over Insmouth, H.P.Lovecraft.
16)
Podle Lovecrafta, Dunwich jeho příběhů, je „
neurčitou ozvěnou dekadentního Massachusettského venkova, kolem Springfieldu,
zvláště Wlibraham, Monson a Hempden.“
17)
„Koza s tisíci mladými“
v Lovecraftových mýtech, feminní božství.
18)
Tj. podvědomí.
19)
S jejich příslušnými kalas.
20)
Šestnáct pozitivních a šestnáct negativních
karet.
21)
Michael Bertioux, v lóžových dokumentech
Kultu.
22)
Clark Ashton Smith (1893 – 1961), kalifornský
umělec, který byl jedním z hlavních vizuálních interpretů Lovecraftova
mýtu. (Viz. The Fantastic Art of Clark
Ashton Smith, Dennise Rickarda, Maryland, U. S. A., 1973.) Lovecraftovský
Coven tvrdí, že Smith nyní pracuje s Les
Ophites, sektou Kultu Černého hada, „odtamtud“. Srov. poznámku o Austinu
Sparem, v tomto kontextu, str. 192.
23)
Jinými slovy, jeho Svatý anděl strážce. Viz.
str. 192, pozn. 40.
24)
Oblast, ve kterém Derleth založil
nakladatelství, ve kterém vydával Lovecraftova díla a ta která přispívala
k mýtu Cthulhu, jak literární, tak jiná.
25)
Tedy Bertiauxovy malby a sochy mořských monster,
želvy, amphibia a batrachia.
26)
Viz. hlavně, Moon
Magic, vydanou posmrtně, London, 1956.
27)
Základna páteře, muladhára čakra.
28)
Genitálie, svadhišthána
čakra.
29)
Tj. Jesod.
30)
Bertiaux: Lóžové dokumenty.
31)
Nový měsíc: první čtvrť, plný Měsíc a poslední
čtvrť Měsíce.
32)
Kniha
Thovtova, Atu V.
33)
Crowleyho
Magie, str. 418.
34)
Bertiaux: Lóžové dokumenty.
35)
Zasvěcené vysvětlení symboliky duhy, viz. Aleister Crowley and the Hidden God,
kapitola 7.
36)
Kniha
Thovtova, Atu VIII.
37)
Kniha
Thovtova, Atu XVII.
38)
Hadi Ob a Od, viz. obr. 3, str. 26.
39)
Tibetský ekvivalent, hinduistického konceptu
Avatara.
40)
Lucien-Francois Jean-Maine, narozen 1869.
Haitský Adept, který se setkal s Papusem (Dr. Gerard Encausse)
v Paříži. Jean-Maine se vrátil na Haiti v roce 1921 a
v následujícím roce, založil magický řád, známý jako La Couleuvre Noire. Roku 1921 Jean-Maine také založil haitské Ordo Templi Orienti Antiqua (O.T.O.A.),
které se nepochybně objevilo díky jeho kontaktům s Papusem, který byl
Velmistrem Kellnerova O.T.O. ve Francii. Jean-Maine zemřel v Madridu, roku
1960.
41)
Viz. str. 188.
42)
V poslední době, určití Adepti O.T.O.
v New Yorku, vedení soror Tanith, kontaktovali tuto entitu. Viz. The Magical Revival, str. 84, kde je
obr. LAM od Crowleyho.
43)
The Occult
Digest, vol. 3, No. I., Chicago, 1973.
44)
Kapitola 7.
45)
The
Magical Revival, Plate 2.
Žádné komentáře:
Okomentovat