středa 13. února 2013

Z Fabiánovo zahrádky - Kosmická epifenomenalita čili výstavba mysli skrze hlubokou meditaci


Následuje krátký úryvek ze sličné knížky Michaela Bertiauxe: Kosmické meditace. Od tohoto autora je v naší literatuře překladů jako šafránu. Ponořme se tedy na chvíli do halucinačního textu tohoto enfant terrible moderní magie:

Kosmická epifenomenalita čili výstavba mysli skrze hlubokou meditaci

Tajemství lámů Bön-Pa
Je nepochybné, že ke spojení podvědomé a nevědomé mysli využíváme hlubokou meditaci a je také jisté, že k úspěšnému dosažení tohoto spojení nám mohou napomoci určité tajné metody, které vyvolají spojení podvědomé a nevědomé mysli velmi rychle. To znamená, že máme jisté klasické metody, které nám umožňují vstoupit do hluboké meditace přímo a jednoduše, bez nutnosti praktikovat dlouhá cvičení, která jsou většinou koncentračního charakteru. Nebudou už dále nutná.
Tyto tajné metody jsou známy lámům vyznání Bön-Pa, které je doma v Tibetu a Mongolsku. Jsem v osobním spojení s několika z těchto v magii velmi učených mnichů a byl jsem vyrozuměn, abych v těchto dvou posledních kapitolách uveřejnil zjednodušenou verzi jejich vlastních metod vnitřního a spirituálního dosažení. Tyto metody jsou samozřejmě tajné a také velmi nebezpečné tomu, kdo není připraven, ve vnitřním smyslu, pro tyto hluboké magické praktiky. Avšak, jestliže jsou tyto metody prováděny tak jak je uvádím v této a následující kapitole, pak není důvod, proč by student nemohl vstoupit do stavů hluboké meditace mysli.

Bön-Pa a Bön-Po neboli meditace, která unáší vašeho ducha do vesmíru
Připravte se k meditaci. To znamená, že se pohodlně posadíte nebo položíte, ve volném oděvu nebo neoděni, připraveni a ochotni řídit svoje vědomí do velkého světa duchovních průvodců, mistrů nekonečného Bönu. Nyní si začněte představovat sám sebe ve starobylém lamaistickém klášteře, kterým procházíte dolů, dlouhou, temnou chodbou. Kráčíte tiše a vnímáte postavy před vámi a některé i za vámi. Všichni jste lámové a pohybujete se směrem do veliké síně nebo svatyně, ve které se koná ranní a večerní bohoslužba každý den. Vstoupíte do síně a usednete na studenou podlahu. Na takové strohé nepohodlí jste ale zvyklí a cítíte tělesné teplo, vycházející z mnichů okolo vás. Všude je ticho. Pak zazní velký zvon a ti mniši, kteří jsou knězi, otevírají chrámové prostory a začínají zpívat starobylé modlitby hluboké meditace. Začínáte pociťovat, jak se vaše vnitřní já osvobozuje ze svých omezujících pozemských pout a negativních zkušeností a letí vysoko do říše vnějšího prostoru. Nyní čtěte následující rituál a nechte se uvést hlouběji do sídla vaší mysli, kde vaše vůle započne programovat vaši podvědomou a vědomou mysl pomocí tohoto Bön-Pa rituálu. Opakujte všechny části, aniž by jste nějakou vynechali.

Kněz: Pozdravení velkým pánům nebes, nebeského světa, tak jasnému okolo nás. Pozdravení nebeskému Pánu a Buddhovi, oběma, vnitřnímu a vnějšímu, So man tra ba dra. Všesvatému, všemocnému, kreativnímu absolutnu, prvotnímu kořeni vší existence, Adi Adi Aditi Adi Adi Aditi. Velké pozdravení slávě úsvitu a slávě všeho světla. Velké pozdravení slávě noci a slávě veškeré temnoty. Velké pozdravení kreativnímu absolutnu.
Mniši: So man tra ba dra.
Kněz: Pozdravení slávě vzduchu, králům čtyř větrů, regentům čtyř elementů, pánům duchů vší přírody. Velké pozdravení našim bratrům duchům všech rostlin a zvířat, všem přírodním duchům a formám vědomí všech úrovní manifestované existence. Velké pozdravení kreativnímu absolutnu.
Mniši: So man tra ba dra.
Kněz: Pozdravení elementárním pánům čtyřech regionů pod zemí a duchům a bytostem hlubokých regionů země a vody, všem divokým a magickým silám, které hledají spojení s lidmi, a všem formám kosmického světla, burácejícímu v hlubinách, jako ohně v jeskyních mimo dosah lidského pokolení. Velké pozdravení kreativnímu absolutnu.
Mniši: So man tra ba dra.
Kněz: Pozdravení magickým vlivům čtyř elementárních království a duchům všech světů, kteří přišli do tohoto světa a kteří ještě mají přijít. Velké pozdravení myslím mezi dimenzemi a bodům mezi jinými dvěma body. Pozdravení myšlenkám a duchům věčných forem vědomí a kosmického bytí. Velké pozdravení kreativnímu absolutnu.
Mniši: So man tra ba dra.

Hluboce relaxováni se nyní vydejte do hlubokých stavů meditace, která má být pro vaše vnitřní já a pro vaši pravdivou mysl řízena obrazy vyznání Bön k vnějším prostorům od našeho univerza, kde budete putovat a prozkoumávat neznámé světy a setkáte se s duchy a podivnými formami vědomí a neprojevenými zákony, které představují obyvatele hořejšku našeho univerza. Pak vstupte do klidového stavu; pokud máte pocit přitahování a vytažení z tohoto světa, realizujte pravdu hluboké meditace takovým způsobem, ve kterém se vaše sny stanou bytím kontrolovaným pravdou a slávou věčného Bönu.

Bön-Pa a Bön-Po neboli meditace, která z vás učiní šamana vyššího prostoru
Být šamanen vyššího prostoru znamená, že jste schopni se pohybovat ve vyšších světech a vytvářet více magie. To znamená, že se musíte vyrovnat s podivuhodnými obyvateli vnitřních a vyšších světů a učinit z nich své dobré přátele. Mimoto je pro vás jako pro šamana nezbytné vstupovat hlouběji do meditací a transů, což znamená, že budete vstupovat do těchto vyšších světů během spánku a zde se budete učit více a více magické práce. Je to všechno otázka řízení pozornosti během vašeho snového stavu. To je provedeno prostřednictvím intuice, která je nejmocnějším z našich snových psychických sil, stejně jako je vůle naší nejmocnější bdělou psychickou silou. V psychologii bönismu z Tibetu a Mongolska je pečlivě rozlišováno mezi bdělými a snovými psychickými silami. Staří magici Bönu vypracovali přehled těchto sil, ne nepodobný následujícímu přehledu:

ČTYŘI SÍLY NEBO VLASTNOSTI SIL
ČTYŘ DIMENZÍ LIDSKÉ MYSLI
Síly bděníSíly spánku
VůleIntuice
Intelektuální intuiceAbstraktní myšlení
ImaginaceKreativní imaginace
Praktická inteligenceVizualizace

Proto je možné pomocí rituálů, například k záměrnému řízení intuice silou abstraktního myšlení, dosáhnout určitého psychického stavu dokonce i když spíte. Toto bylo nazýváno metodou snové kontroly mnohými autory v magii. V šamanistické tradici magie, která je kořenem všech mocných systémů, učili mniši tyto psychické skutečnosti jako esoterní tajemství lidského těla, přičemž prostřednictvím určitých zvláštních rituálu Bönu bylo tělo programováno tak, aby odpovídalo záměru určitého magického rituálu během snového i bdělého stavu vnitřní zkušenosti. Nyní tedy projděme skrze tajemný rituál Bönu, který nám umožní čerpat více a více síly hluboké meditace, kterou využijeme ve snovém mentálním stavu intuice, abstraktního myšlení, kreativní imaginace a vizualizace.
Ještě jednou si představte sami sebe v onom tibetském chrámu a zaujměte své místo na večerním rituálu, který se koná pro psychickou přípravu do metafyzického spánku.

Kněz: Vše je svaté, vše je neomezeným světlem, vše je moudrostí, vše je slávou přítomnosti kreativního absolutna: SA MAN TRA BA DRA
Mniši: Přede všemi, nade všemi, pode všemi, za všemi věcmi je kreativní absolutno.
Kněz: Vše je sněním v čiré blaženosti tvé invokace. Vše je světlem v moudrosti tvé pozornosti. Sni svůj sladký sen, ó spáči.
Mniši: Přede všemi, nade všemi, pode všemi, za všemi věcmi je kreativní absolutno.
Kněz: Vše je ohněm tvé intuice uprostřed magie ze snů a v tajemných hlubinách spánku, protože vše je slávou přítomnosti kreativního absolutna: SA MAN TRA BA DRA
Mniši: Přede všemi, nade všemi, pode všemi, za všemi věcmi je kreativní absolutno.
Kněz: Všechny věci jsou sněním v čistotě nekonečného snu. Vše je temnotou v nepřítomnosti tvé pozornosti. Sni svůj sladký sen,ó spáči.
Mniši: Přede všemi, nade všemi, pode všemi, za všemi věcmi je kreativní absolutno.
Kněz: Pozdravení slavným mystériím spánku, se kterým jsou naše duše blíže a blíže kořeni božství a přírodní nebo kosmické existence. Protože na samém počátku všech počátků je pouze sláva JEDNOHO KTERÝ JE VŠÍM, dárce magických snů, známého navěky věků jeho nejsvatějším jménem.
Mniši: SA MAN TRA BA DRA!

Esoterní student magických mystérií spánku použije tento tibetský rituál každý večer, tak, aby magický stav hluboké meditace byl realizován v celé jeho bohaté plnosti. Jestliže použijete tuto metodu, jsem si jist, že budete schopni porozumět podstatě mystérií spánku, a proč jsou zdrojem inspirace všech náboženství a vědy, hlasem zjevení, který známe jako kosmické vědomí.

Kosmická epifenomenalita čili výstavba mysli skrze vysoký transVysoký trans, čili meditace kosmické astrometafyziky
Lámové Bön-Pa a Bön-Po, z Tibetu a Mongolska, byli informováni, že moderní vědecké objevy Einsteinovy, Lorenze, Minkowskiho, Maxe Planka a Bohra, jsou ve skutečnosti důkazy starověké kosmické metafyziky, kde v kosmologii a kosmogonii je jedna a ta samá esoterická pravda i systém exaktního zákona. Mimoto, západní člověk se nyní učí, že prostřednictvím uvažování o těchto pravdách je schopen vestavět svou mysl hloub a hloub do Kosmického počítače. Tedy nejstarší i nejmodernější pravdy jsou založeny na jednom a tom samém principu. Je tu jen jedna a ta samá úroveň vědomí. Jsou proto jedny a ty samé výzkumně meditační metody. Já je nazývám "vysoký trans", protože je to metoda pro vytvoření magického mostu mezi vědomou myslí a super-vědomou myslí. Vědomá mysl je ta mysl, která odhaluje nádherné objevy vědy a je schopna poskytnout přímé pozorování zákonů vesmíru. Avšak super-vědomá mysl je KOSMOS, a zákony universa jsou v pravdě zákony super-vědomé mysli. Proto kosmická astrometafyzika je jóga pro rozšíření vědomé mysli, až k hranicím bytí, kde neznámé je poprvé známé a kde známé se mísí s neznámem. Kosmická mysl je spirituálním průvodcem meditace, kromě toho, že je teď kosmickým adeptem v astrometafyzice. Je nyní kosmologickou a kosmogonickou. Tato úroveň mysli, kterou zveme super-vědomou, je kosmickým kontinuem všech myslí vyšších úrovní zkušenosti. Někdo tomu říká "kosmické vědomí". Je nám vlastní, kdykoliv rozjímáme o zákonech universa a jeho esenci. Je nám vlastní, kdykoliv se dostaneme až na vrchol naší mysli a jako vesmírní vědci se snažíme porozumět všemu stvořenému a jeho podstatě. V tomto smyslu je student zvědné meditace vesmírným vědcem. Má se stát takovou osobou!
Zatím se poznatky moderní vědy stále více a více blíží naukám a znalostem starobylého vyznání Bön. Více a více je moderní věda blíže tomu, co bylo známo starým šamanům a lámům, kteří první zavedli koncepci a vynalézavé kvality kosmické astrometafyziky. Naším cílem je rozvíjení naší mysli prostřednictvím vysokého transu, a je proto důležité vycházet z důsledků a myšlenek starších a nejarchaičtějších metod, které obsahují všechny vědy a všechno budoucí lidské štěstí.

Bön-Pa a Bön-Po neboli meditace, která unáší vašeho ducha do vesmíru
Relaxujte a připravte se k meditaci. Nyní vidíte sami sebe v rozlehlém chrámu. Nacházíte se v nejsubtilnější meditaci. Nicméně ve vaší mysli opouštíte svět fyzického Tibetu a s ostatními mnichy Bönu jste vytaženi do prostoru a pak letíte pomocí nějaké magické metody do vesmíru, mezi hvězdy a planety.
Vy a ostatní mniši vstupujete do vašeho skutečného domova, kterým je nezměrné a prázdné tělo magického světla, daleko a daleko, k nejvzdálenějším planetám tohoto solárního systému. Vlastně se v myšlenkách pohybujete tak rychle, že už jste za solárním systémem, na samém okraji metagalaxie, tam, kde se známý svět vědeckých symbolů mísí s neznámými a neprozkoumanými regiony prostoru a času. Nyní vy a ostatní mniši klesáte pomalu dolů a jste připraveni vstoupit do velkého těla světla, něčím podobným našemu Slunci. Chystáte se vstoupit do ohromného světelného prstence ze zlatého světla, ale nejsou zde žádné plameny, protože jste v duchu a mysli a nemůžete být dotčeni ohněm. Pomalu vplýváte do světla a procházíte skrze množství světelných paprsků a zářivých forem energie. Na okamžik nejste schopni vidět jasně, nicméně se stále více noříte do ohnivého světa. Nyní se světlo a oheň vyjasní a vrůstáte do temnoty tmavší a tmavší, jak se blížíte do srdce nezměrné sféry světla a radiace. Nyní pocítíte studenou chrámovou podlahu, protože přistáváte v chrámu, který je identický s tím, ze kterého jste odešli, kromě toho, že se nacházíte na opačném konci universa, v tak velké vzdálenosti od fyzického Tibetu, že ani nemůžete odhadnout rozpětí v milionech mil, světelných roků nebo v jakémkoliv jiném systému počítáte. To proto, že se nyní nacházíte ve světě okultního Bönu, který není fyzický, ale zcela kosmický a astrometafyzický. Cítíte a slyšíte přítomnost vašich přátel mnichů okolo vás. Také oni přišli do chrámu a nyní si sedají okolo vás na podlahu, někteří před vás, někteří vedle vás a jiní za vás. Jste se svými bratry ve velkém chrámu kosmického Bönu. Nyní uslyšíte zvuk, je to zvonění magických zvonků, které oznamují, že ceremonie právě začala. Kněží otevírají zlatý chrám, jejich černé a rudé posvátné roby hierarchie Bönu jsou tytéž, jako kdekoliv v universu, dokonce i v těchto nefyzických končinách. Kněží nyní začínají velký rituál zvědné meditace, která je známá jako vysoký trans, který je metodou, kterou kněží Bönu starobylých časů byli schopni dosáhnout toho, aby jejich subtilní těla dosáhla skrz ohromný prostor, do chrámu na druhém konci universa, kde je v posvátném temném světle, tajemství všech tajemství, prováděna forma spirituálně magické iniciace. Vyladíte se na neslyšný zvuk vašich bratří a věk starých rituálů skutečné magie právě začíná. Kněží přistupují k oltáři a velekněz započíná modlitby, které vystaví most mezi jednou částí universa a tou druhou, který je ve skutečnosti mostem mezi vědomou a nadvědomou myslí.

Kněz: Vše je nekonečným tajemstvím nezměrné pravdy Bönu. Nechť jsou lidé připraveni přijmout posvátné ohně hlubin i vyšších prostorů. Nechť mniši, kteří přišli z Po, vyzdvihnou do výše svá nejskrytější těla a zasvětí je slávě a magické přítomnosti kreativního absolutna, které je ve všem bytí a nade všemi našimi koncepty a výklady. Nechť tedy ten oheň přijde, neboť jsme prošli dálavou, abychom přijali lázeň světla, které je vším životem.
Mniši: Sa man tra ba dra je dárcem a pánem všeho. On je vším.
Kněz: Připravte tedy sami sebe pro přijetí Jeho, protože On je králem světů a pánem všeho stvoření. Přijměte ho nyní do svého těla a mysli, vy lidé, kteří jste přišli z dalekých zemí, před tvář velkého a vznešeného pána, kreativního absolutna.

Pak se světlo rozzáří do nejskvělejšího jasu a chrám je naplněn kosmickou silou a všemi formami iluminace. Cítíte uvnitř sebe velkou a destruktivní sílu pána kosmického ohně a ve vašem těle se rodí božské vědomí a most mezi kosmickou myslí a vaší vlastní vědomou myslí, neboť jste dosáhli realizaci Bönu, kteří jiní také zvou výstupem kundalini šakti.Nyní zavřete oči, zastavte všechny myšlenky a vstupte do světla transu. Letíte zpět do Tibetu a znovu ucítíte studenou kamennou podlahu pod vámi. Vstupte do svého vědomí, právě teď si více a více uvědomujete, že jste opustili Tibet a jste zpět u sebe doma, probuzení a vědomí po vaší první magické projekci vysokého transu.

Bön-Pa a Bön-Po neboli meditace, která z vás učiní lámu vyššího prostoru
Nyní jste dosáhli velmi vysokého stupně meditace. Dosáhli jste kosmického vědomí. Je pro vás obtížné hovořit o svých zkušenostech, protože jste se oddělili od tohoto fyzického světa a limitů běžné existence. Ale máte zážitek nejzazší reality, která je nesmírnou pravdou vědomí Bönu. Stále zde přetrvává skvělá forma magických zkušeností, která bude sloužit ke kompletaci vašeho zážitku universa a nejvnitřnějších aspektů esence Bönu.
To je tedy zážitek zvědné meditace, která z vás činí lámu vyššího prostoru. S touto zkušeností je pro vás více a více možné otevírat se božské přítomnosti veškerého stvoření a spojit se s velkou silou kreativního absolutna. To je meditační zkušenost vysokého transu, kterou realizujete a identifikujete své vědomí a celou svou mysl s nekonečnými silami SAMANTRABADRA, což je Adilaya veškeré existence. Abyste realizovali tuto pravdu, musíte nejdříve ze všeho projikovat své vědomí zpátky do Tibetu, pak do vesmíru a nakonec na okultní planetu světla, jež je sluncem tibetské magie a kterou právě navštěvujete. V tomto chrámu musíte realizovat tu největší ze všech sil a nejsubtilnější ze všech identit. A proto musíte ještě jednou projít rituálem s knězem a vašimi bratry mnichy.
Tak pak při ceremonii dojděte do bodu vašeho prostoupení ohněm a světlem nekonečného Ducha. A v tomto velkém okamžiku realizujete zákon identity a kosmické logiky, rovnocennosti a zákonitosti. V tomto okamžiku řeknete sám sobě a i všem ostatním tu nejdůležitější a nejzásadnější pravdu známou moderní mysli. A to:

Vědomí je myslí, která je Samantrabadra, jež je tvou nejvlastnější esencí a nejvnitřnějším principem. Jsi jedno s největším a nejpodivuhodnějším ze všech metafyzických zákonů.

TY JSI TÍM VELKÝM BYTÍM
KTERÝM JE SAMANTRABADRA
 
Jakmile dojdete k této realizaci, která je pravdou všech pravd, budete vědět, proč by jste měli být doma v každé ze všech částí universa, a že všechna duchovní kontrola a vedení je vaším bratrem v duchu a všichni z vás jako bratři jste, spojeni v universální mysli, která plní veškerý prostor a završuje čas. Tak tedy přicházejíc k tomuto úžasnému stupni realizace budete vědět, že významem slova Adilaya nebo Samantrabadra jednoduše je:

Já jsem prázdným tělem-myslí, které plní všechen prostor a čas. A s touto realizací dokonalé síly vašeho bytí jsi skutečně dosáhl nejvyšší formu kosmického transu, neboť jsi jedno se vším a všechna síla zvědné meditace je ti dána, neboť jsi s ní i mimo ní, před ní a za ní, vedle ní, nad ní a pod ní, vší tou myslí a všemi duchy. A to je důvod, proč jsi kosmickým médiem, protože ty jsi:

JEDNO
VE VŠEM

Z Fabiánovo zahrádky - Géniové dávnověku ve Skřipli

Géniové dávnověku ve Skřipli

Takzvané skřipelské Šance jsou cílem některých mých vycházek. Zde jsem se také dal do řeči s jedním z návštěvníků, který mě upozornil na existenci knihy Zdeňka Ministra: Géniové dávnověku. Knihu, pojednávající o archeoastronomii, jsem zakoupil a shledal jí zajímavou. Zdeněk Ministr vysvětluje svoji práci následovně:

"Vycházím z předpokladu, že kde bylo slunce uctíváno, bylo snad i soustavně pozorováno, hlavně v době před letním slunovratem pro určením doby oslav. Nehledám astronomické a kalendářní azimuty mezi body (branami, vstupy) téže stavby, ale zásadně mezi středem stavby a astronomickým (kalendářním) bodem na obzoru, např. horním okrajem Slunce o letním slunovratu." (kráceno)

Tento pohled naprosto úžasně rozvíjí krajinu a dokonale zasazuje stavbu do kontextu hostomické kotliny. Toto tiché místo nabízí možnost klidného usebrání, ovšem někteří návštěvníci zjevně nevědí, jak se zde chovat. Z poslední doby jsou zde patrné stopy nesmyslného vandalismu a je jenom otázkou, zdali tento mlčenlivý pravěký památník přežije naši barbarskou dobu. Nyní však dejme prostor samotnému autorovi knihy:

Svatyně je na katastru jmenované obce na západním svahu Brd, blízko nádražíčka Osov na trati Zadní Třebáň - Lochovice. Je dost zachovalá s valy porostlými stromy a křovím. Svatyně představuje názorný příklad orientace: natočením osy a jediného vchodu v ose k západu Slunce začátkem roku Keltů-Bójů a záměrným umístěním v krajině tak, aby Slunce zapadalo nad Plešivcem - "Olympem Hořovicka", dominantou kraje obývaného již v době halštatsko-laténské. Z té doby jsou na plochém temeni hory pozůstatky velkého hradiště (56 ha).
Výhled na Plešivec z vchodu do svatyně je nyní zakrytý skupinou stromů, a proto je nutno poodstoupit před jižní roh svatyně. Svahy Plešivce a jeho temeno o šířce sedmi slunečních kotoučů mohly být obzorovým kalendářem jak koncem roku Keltů-Bójů, tak koncem jejich zimy a začátkem prvého čtvrtletí, tedy jak okolo Samainu, tak Imbolce. Slunce koncem roku Keltů-Bójů vstupuje na temeno, které dosáhne okolo 27.10., a potom 7 dnů postupuje zapadající Slunce po temeni, denně o průměr slunečního kotouče. Čtyřicátý den po podzimní rovnodennosi (2.11. - Samain) zapadá na levém okraji temene, kdysi nad vstupní branou do hradiště, která tedy byla i branou do nového roku Keltů. Tato brána umožňovala velmi přesné načasování kalendáře: kdyby měl keltský rok trvale 365 dnů jako staroegyptský, tak již za 28 let by Slunce nezapadalo nad vstupní branou, tedy na levém, ale na pravém okraji temene šířky sedmi sluncí.Opožďování Slunce každé 4 roky po 365 dnech o jeden den muselo být keltským druidům zřejmé a museli je občas vyrovnávat dnem navíc. Západ Slunce nad branou hradiště 40. den po podzimní rovnodennosti považuji za důkaz znalosti určení dne rovnodennosti gnómonem. Za 99 - 100 dnů se Slunce vrací nad bránu, a tedy 50.den či noc byl a je zimní slunovrat jedině takto předpověditelný až na den přesně. Je nasnadě, že druhé čvrtletí - Imbolc začínalo návratem Slunce nad bránu (a nikoliv 1.2. podle juliánského, tehdy neznámého kalendáře). Imbolc věstil Keltům předjaří a dobu laktace ovcí.



Západ Slunce nad Plešivcem (654 m.n.m., 6,3 km) ze svatyně Keltů u obce Skřipel (B = 49°50'). Při deklinaci Slunce D = -14° je azimut západu Az = 360° - Av, kde cos Av = sin D / cos B. Vypočítaný Az = 248° souhlasí s úhlem na mapě a se snímkem získaným asi o 80 kroků vlevo od osy svatyně (aby lesík nezakrýval výhled). Poodstoupením o 80 kroků se Slunce na temeni hory, vzdálené 6,3 km, posune vlevo o jeden sluneční kotouč, neboť tg 32' x 6300 = 58,6 m, tj. asi 78 kroků (kresba Z. M.).


Neodolali jsme a z knihy vám přinášíme ještě jeden obrázek. To kvůli kuriózní podobnosti nálezu a syna nálezce. Jsme si vědomi,že se jedná o třeskutou záležitost a třeba i průměrný záhadolog by dokázal z fotografie vykřesat dalekosáhlé závěry. My se však spokojíme s prostým údivem a další ponecháváme na čtenářově fantazii.



Syn nálezce hlavy keltského božstva Josef Šlajchrt z Mšeckých Žehrovic (foto autora pro Kladenské noviny, 1994).


Knihu doporučujeme ke koupi nejen zájemcům o archeoastronomii, ale i magikům pílícím se v takových umění, jako je Liber Resh vel Hélios.

Z Fabiánovo zahrádky - Luciferský princip

 
Stává se mi, když hovořím s některými duchovně orientovanými lidmi a vynikají v tom hlavně studenti východních náboženství, že se nedokážeme shodnout na pojmech. Zdá se, že současný katolicismus nemá duši moderního člověka příliš co nabídnout, přičemž potřeba duchovního života neustává. Mnozí se proto, při hledání ztracené moudrosti, intuitivně obracejí směrem k východu. S takovým člověkem můžete potom vést hlubokomyslné a sáhodlouhé debaty, například o některém Buddhově aspektu, pohanských bohyních a jejich zajímavých atributech nebo dokonce o nějakém tom rituálu na hřbitově, meditaci na mrtvole a hře na píšťalu z lidské stehenní kosti.(Takové věci se zřejmě považují za bonus). Když ale zabrousím do naší duchovní tradice a zmíním například Satana nebo nějakou jinou kapacitu z tuhleté vykřičené pekelné chásky, můj protějšek náhle zrozpačití. Neviditelná sympatická páska se přetrhne, rozhovor zaškobrtne a utichne.Tu vím, že se můj spolubesedník právě mentálně pokřižoval. (U buddhistů je to obzvláště půvabné). Přitom si pod tím slovem můj společník nedokáže většinou představit vůbec nic. Dotkl jsem se tabu a to stačí. Jenže je nabíledni, že tyto entity jsou pevně vetkány do struktury našeho Universa a bez jejich alespoň povšechného prozkoumání se duchovně orientovaný člověk pravděpodobně nehne. Nemůžeme pohlížet na svět novýma, svěžíma očima, jestliže nám v hlavách straší relikty středověkého myšlení. Nemůžeme nahlížet na celek, děsíme-li se prázdných slov. Podívejme se tedy, jak tento problém zpracovává Stehen E.Flowers ve své knize Fire and Ice- pojednávající o slavném, německém, magickém řádu Fraternitas Saturni.

Kapitola nazvaná:

Luciferský princip

Ačkoliv v pozdějším období Fraternitas Saturni nebyl luciferský princip příliš zmiňován, zvláště v materiálech určených pro veřejnost, byla Gregoriova ideologie vždy prostoupena luciferskými principy. FS měla svůj vlastní mytologický výklad toho, co je povahou tohoto subjektu, který se vztahoval k řádové astrosofii a iniciační práci řádu. Gregorius nebyl geniálním básníkem ani umělcem jako Crowley, nicméně měl přímočařejší přístup k úloze temnoty a luciferskému světlu, nežli mistr Therion. Pravděpodobně proto, že byl méně "užaslý" nežli Crowley.
Ve Fraternitas Saturni byl Lucifer chápán jako nositel světla lidstvu. Důsledkem tohoto daru světla Luciferova, které se stále znovuzrozuje s každou novou generací, má lidstvo možnost přijímat rozsah egocentrických sil ze Solárního Logu. Z tohoto pohledu je Lucifer zachráncem lidstva, alespoň pro tu jeho část, která je schopna pochopit jeho principy. Esencí saturnského kultu je úsilí porozumět této entitě a vědomě využívat této síly ve službě Solárnímu logosu - Sorat.
Gregorius se vždy snažil zdůraznit, že tato luciferská mytologie je ve skutečnosti starší nežli ignorantské neporozumění a úmyslné překroucení židovsko-křesťanské tradice. Tvrdil, že jeho znalosti pocházejí z předkřesťanských nebo nekřesťanských barbelognostických sekt. Ve Fraternitas Saturni byl Lucifer ztělesněním osvícení a rozumu. Nebyly zde proti němu vedeny žádné rozvratné pomluvy jako v křesťanské tradici.
Tímto Gregorius správně vyložil jen relativní roli této entity jako Světlonoše (řecky Eosphoros) a vyložil ji jen jako "Boha." Pravděpodobně starší verzí o Luciferově mýtu je ta o řeckém Prométheovi (ten, který přináší znalosti). Prométheovské mýty se tradičně liší v mnoha detailech, ale podstatou je to, že Prométheus si přál ochránit a zachovat lidstvo (někteří dokonce tvrdí, že lidstvo stvořil). Přinesl božský oheň či vyšší vědomí a propůjčil ho lidem. To bylo první osvícení člověka. Zeus se ale rozhněval a potrestal Prométhea tím, že ho uvrhl do Erebu. Zde ho přikoval ke skále. Hle, obraz předznamenávající ukřižování o stovky let. Pointou je, že "Bůh stvořitel", zde Zeus, (v židovsko-křesťanské tradici Jehova) chtěl udržet lidstvo v ujařmení a otroctví "přírodních zákonů", které on ustanovil, ale vzpurný duch - zde Prométheus (jinde Lucifer) miloval lidstvo a přinesl mu prostředky, aby se stalo jednotným s bohy. To je základ luciferského postoje v F.S. a spojení s předkřesťanskými a nekřesťanskými postoji k mýtu.
Z důvodů všeobecné nadvlády židovsko-křesťanského mýtického schématu ve středověké a novověké Evropě se F.S. také samozřejmě zabýval luciferským mýtem z hlediska rozhodně ofitského (nebo naasejského). Tento mýtus je nejsnadněji dostupný v židovsko-křesťanské kanonizované knize Genesis 3. Pečlivou a objektivní četbou tohoto mýtu nelze ale prokázat saturnský pohled. Zde je tento had (hebr. nachaš) přítelem a bratrem Adamovým, zatímco pán Bůh (hebrejsky: JHVH elohim) je pouze jeho pastýř.
Rebelující duch Lucifer otevírá cestu lidem ke vzpouře a zároveň i k jejich spáse. Jehova drží lidstvo ve věčném otroctví nevědomosti. Had dává vědění (řecky gnosis) a tak je pravým přítelem lidského pokolení a jeho skutečné svobody. Jiné interpretace textu Genesis 3 se zdají být příliš divoce imaginativní. Následující podstatou je gnostická myšlenka, která je doktrínou F.S.. Obsahuje christologii a shoduje se tak s pohledem edenského mýtu. Předkládá ofitsko/naasejské učení, že had (hebr. nachaš), v zahradě Edenu a pomazaný (hebr. mesiáš - Christos) jsou jedním a tím samým. Doloženo kabalisticky je nachaš = N.CH.Š. = 50.8.300 = 358 a mesiáš = M.Š.Y.A. = 40.300.10.8. = 358. Tak oba podle esoterických zákonitostí gematrie vyjadřují hodnotu 358, jenž demonstruje jejich esenciální spojení.Christos je poslem a synem hada a nikoliv Stvořitele. Christos káže gnosi (poznání) a nikoliv pistis (víru). Had Edenu je dále identifikován s mosazným hadem exodu a Hermovou dvojhlavou hadí holí - Caduceem. Podle učení F.S. může být had Edenu také identifikován se Satanou - feminním aspektem Satana. Ta zase koresponduje s kundalini - hadí silou indické tantrické tradice. Skutečný blahodárný princip je však nazýván jako Chrestos, nikoliv Christos. Chrestos, onen dobrý, je označení blahodárné sluneční entity.
Lucifer má také ústřední roli v původu lidstva a v původu smrti. Je to z toho důvodu, že Lucifer přinesl fyzické plození, totiž předvěký sexuální akt s Hevou (Evou). S plozením přichází smrt a samozřejmě beze smrti nenastává žádná změna, žádná evoluce. Tedy otevření brán smrti, tento akt "ponoření se do hmoty", byl nezbytným krokem ke spojení lidstva s proudem, díky kterému může znovu nabýt ztraceného ráje. Ale tentokrát to bude pro lidstvo vědomé a z vlastní vůle. Tak získá věčný život a moudrost. Až po té se člověk stane skutečně svým vlastním bohem a to je cesta Saturnu. V souladu s gnostickým dědictvím se v doktríně F.S. klade veliký důraz na dualismus. Ani ne tak dualismus mezi dobrem a zlem, jako spíš mimo dualismus dobra a zla, shrnutý v saturnsko-gnostickém diktátu: Lux e tenebris - Světlo z temnot! V článku nazvaném "Saturnská jóga" Gregorius uvádí: Bez temnoty není světla. Světlo září v temnotách a tma je mnohem mocnější nežli světlo! Tato idea, se kterou jsme se již setkali, jednoduše říká, že světlo se drží Matrixu temnoty. Obě jsou nezbytné k existenci. Cílem je praktika saturnské gnose zažít a ovládnout oboje, světlo i temnotu. Saturnský pohled je jasně ukázán v taoistickém symbolu jin-jang, kde jsou semena opačných kvalit zakotvena v hlubinách jeho protějšku. Tak je srdce temnoty ve slunci a saturnská temnota je kolem zářivého světla. Skutečným bohem saturnské gnose je Janus dvoutvářný Bafomet, Temohpab, bůh obsahující jak pozitivní, tak negativní stranu. Obě části, pravá i levá, vedou k absolutnu, které leží mimo dobro i zlo. Znovu věrni gnostikům, zdůrazňují Saturniáni, že iniciovaný musí odkrýt cestu práci a zkušenosti.
Luciferský mýtus je samozřejmě v učení F.S. také představován v astrofyzických termínech. Luciferův "pád" z "nebes" je ztotožňován s fyzickou událostí, vypuzení planetární masy ze sluneční sféry. Lucifer je identifikován s "vyšší oktávou" Saturnu (v astrologii je také srovnáván s Uranem, planetou vzpoury). V této planetární pozici Saturn-Lucifer byl schopen vládnout všem planetárním entitám na jejich orbitech, zvláště silně pak planetě Zemi. A znovu na Zemi je i hlavní oblast sváru mezi Solárním Logosem a luciferským principem. Tento iniciační zápas míří směrem k theoniu Saturnu a ne ke Slunci, neboť by ho Slunce zničilo a pohltilo.
Saturnská sféra nabízí kontrolu, osvícení a nezávislost. Tak se vždy obrací k základní komplexní struktuře, která je Saturnem. Je nutno připomenout, že saturnská sféra obsahuje semena principu Chrestos.
Gregorius poeticky popsal část luciferské gnose v básni nazvané "Padlý anděl", která byla poprvé publikována v "Bältter" (leden 1955).

Po miliony let, on před božím trůnem stál,
jako strážce, hlídač i dveřník.
Ale když se syn otočil,
jeho ruka byla prázdná.
Stál před Bohem a neviděl ho,
volal Boha v marnosti
a jeho duše plakala.
Ale v dálce zářila na firmamentu
modrá hvězda a hlas k němu promluvil:
hledám tě, přijď ke mně,
podej mi ruce své.
Bledý obličej zářil v dáli
a štíhlé ruce do práce se daly.
Aeony vycházeli z něj
a do moře věků vplouvali.
Ten velký anděl stojící zde,
byl kdysi jeho bratr a velitel,
který má opustit ho nyní.
A teď znovu jeho hlas ho volá
a přes sféry volání mu zní,
v dáli, pro toho kdo stvořil jej:
"Satanas Triumphator! "
Základ ambivalentního postoje F.S. k celkovému luciferskému aspektu v saturnské gnosi je jasně ukázán v naukách aktuální esoterické struktury entity Saturnuse. Okolo fyzické planety Saturn je uspořádán komplex entit konstituující vnitřní a vnější aspekty, jako vyšší a nižší oktávy této planety. Viz.obrázek:
Vnější a vládnoucí aspekty planetárního génia Saturnu jsou zde zobrazeny se všemi již dříve uvedenými charakteristikami. Jejich částí je egregor samotného F.S. - GOTOS. V hlubinách je však kreativní solární jiskra zvaná princip Chrestos. Tyto dva principy mohou společně pracovat harmonicky a vědomě v kontrolovaných oblastech Saturnu. Tento osvícený stav je usnadněn zvláště, když je zde soustředěna harmonická vyšší oktáva planety, Lucifer-Světlonoš. Tato vyšší oktáva je také harmonizována planetárním duchem Urana, se kterým Saturn pracuje v proudu aeonické transformace.
V nižší oktávě je Saturn napojen na satanské síly. To jsou síly vzpoury, neblahého osudu a smrti, které jsou pro člověka naprosto nezbytné na cestě k jeho uvědomění. Avšak tento čistě "satanský" aspekt může být ve svém konečném důsledku stejně nebezpečný a pro vědomí destruktivní, jako je spálení vlastního já v silách Slunce. Saturnský bratr musí zůstat koncentrován na vyšší oktávu řádu a zůstat plně vědomý a nezávislý (konzistentní s luciferským principem) a neobracet se k nižšímu, aby se nestal pouhým nástrojem demiurgovým.
V pracech nebo rituálních aspektech F.S. je osnova luciferského aspektu dobře patrná. Některé z nich budou v mnohem větší míře prozkoumány v praktikách a rituálech Bratrstva ve čtvrté kapitole. Avšak v tuto chvíli je vhodné poukázat pouze na "Svátost světla", pod kterou je v F.S. primárně rozuměna Luciferská mše, ve které iniciovaný zakouší transcendenci v imanentním. Tato zkušenost vede k meranoi - transformaci v iniciovaném. Konečným cílem této transformace je, podle doktríny F.S., ukončení nutnosti inkarnace, jak individuální světlo splývá se světlem světa. Tato transformace v luciferiánském světle není kompletně manifestována v řádových stupních F.S., až po stupeň 33°. Celé jméno tohoto stupně ukazuje povahu tohoto dosažení jasně: "Gradus Ordinis Templi Orientis Saturni im Orden des dunklen Lichts". (Stupeň Řádu východního saturnského chrámu v Řádu temného světla.) V důsledku tato práce nekončí v rozplynutí self v Ain Sof, ale raději zbožštění tohoto transformovaného self. Toto pravděpodobně nejlyričtěji vyjádřil Gregorius v básni, napsané roku 1943, ale nepublikované dříve než v březnu 1955 v Bältter:

Ty jsi svůj vlastní Bůh.
1. Tak musíš potvrdit boha v sobě, protože každá pochybnost bere si sílu od tebe.
Každá hodina tvého božského poznání, nese tě o krok výš na tvé cestě.
2. Ty můžeš rozdmýchat jiskru, kterou Bůh do tebe vložil,
v čistý plamen, který dává padat i stoupat světům stále znovu.
Bůh je v tobě! -Ty sám jsi Bohem!
3. Tak můžeš korunovaným bohům v sobě oltáře stavět, obětní plameny zažehnout
každému snu a forma myšlení stane se silou tvou
a každá síla touhy vezme formu i tvar.
4. A tak jsi tvůrcem světů transcendentních,
stvořitel obrazů své vlastní říše,
jsi kněz, mág, král i princ v expanzi tvé duše.
5. Háje Kypru stojí kolem tvého paláce mysli
a modré vlny na mramorové schody narážejí
a lodě na moře tu vyplouvají, pro tebe kdos purpur oděl.
6. Tato země je žal tvůj, který dal ti tvé poznání
a hořké plody ze tvé Golgoty-
a přesto zvonění zvonků k tobě zní:
Lo! Já jsem zde!
Luciferský princip je esenciální ve filozofii aeonů F.S. V jejich astrosofii putují duchovní změny kolem a Země je zrcadlí v astrofyzických procesech (to zde znamená precesi rovnodennosti v zodiakálním znamení Vodnáře. Pod vládou Saturnu/Uranu), vyrovnává k adventu Věku Luciferova. To je to, co musel Gregorius rozpoznat v konceptu Aleistra Crowleye "Rovnodennost Bohů", ve kterém se Osiridův aeon mění v aeon Horův. Ale zároveň musíme dodat, že Gregorius měl svou vlastní představu o těchto procesech a o tom, jakým způsobem aeony fungují. Obecně lze říci, že Gregoriovy myšlenky byli více konzistentní, hlavně proto, že se nevyhýbal "temným aspektům" a vyjasnil luciferské konotace.
Lucifer v systému F.S. je chápán nejpředněji jako část saturnské planetární sféry a je jasně identifikován s před nebo nekřesťanským gnostickým konceptem. Proto každý pokus o charakteristiku F.S. jako "satanskou", v křesťanském slova smyslu, musí být odsouzen k nezdaru.

Z Fabiánovo zahrádky - Rituál zimní rovnodennosti k poctě Nuit

Rituál zimní rovnodennosti k poctě Nuit

Tento rituál jsme nalezli na stránkách lóže Sekhet-Maat a přeložili ho pro vlastní potřeby. Podle vlastních potřeb jsme ho také upravili. Protože jsme si povšimli, že se na internetu mluví o magii hlavně teoreticky, ale většinou chybí praktické návody, rozhodli jsme se ho zde uveřejnit. Nejlépe je ho provádět v šesti lidech, ale dovedeme si představit, že by ho mohl vykonat i solitér. Každý učastník si připraví černé a bílé sigílium. Černé bude vyjadřovat to, čeho se chce ritualista v příštím roce zbavit, bílé pak to, čeho chce dosáhnout. Uprostřed je kruh s dvanácti svíčkami. Před ty se kladou v patřičných okamžicích zodiakální znamení. My však používáme odpovídající tarotové karty. Nejdříve Crowleyho klasický tarot, a potom Tysonův Necronomicon tarot. Je možné ovšem použít nějakou jinou temnou sadu, například Stínový tarot A.L.Faloriové. Pochopitelně se můžete přidržet originálu, na nějž naleznete odkaz na konci.

Východ Býk - hnědá nebo temně zelená
Blíženci - indigová
Rak - indigová
Jih Lev - šarlatová
Panna - indigová
Váhy - indigová
Západ Štír - královská modř
Střelec - indigová
Kozoroh - indigová
Sever Vodnář - zlatožlutá
Ryby - indigová
Beran - indigová
Severní oltář - miska se slanou vodou, zvonek
Centrální oltář - černý plamen, pro každého účastníka jedna sklenice s červeným vínem. Svíčka slunovratu.
Jižní oltář - abremalinův olej, miska a kadidelnice s kadidlem.
Účastníci stojí tváří do kruhu. Hraje hudba.
Kněz stojí na východě, tváří k severu.
Kněžka stojí na západě, tváří k severu.
Hodnostář vzduchu stojí na severu.
Hodnostář země stojí na východě.
Hodnostář ohně stojí na jihu.
Hodnostář vody stojí na západě.

Kněžka bere misku se slanou vodou a očišťuje účastníky, řkouc ke každému:
Neboť čistá vůle bez chtivosti výsledku je v každé směru dokonalá.
Kněz ji následuje se zapálenou svící a očišťuje každého plamenem, řka:
Slovo zákona je THELEMA
Potom se kněžka postaví znovu na západní a kněz na východní část kruhu. Všichni přiloží pravý ukazováček na dolní ret, a potom řeknou:
APO PANTOS KAKODAIMONOS
Tím samým prstem se dotknou hlavy a řeknou: SOI

podbřišku: PHALLE

pravého ramene: ISCHUROS

levého ramene: EUCHARISTOS

skříží ruce na prsou: IAO

Hodnostáři se otočí ven z kruhu. Hodnostář východu udělá pentagram a pronese: THERION

Potom přiloží pravý prst na dolní ret.

Hodnostář na severu opakuje totéž, ale řekne: NUIT

Hodnostář západu: BABALON

Hodnostář jihu: HADIT

Hodnostáři se otočí čelem dovnitř a činí znamení NOX 1), které sestává z těchto čtyř pozic:

sever - Puella
jih - Puer
východ - Vir
západ - Mulier

Hodnostáři se otočí směrem ven a zaujmou pozici Tau. Řeknou najednou, ale zřetelně:

východ:
PRO MOU IUNGES, OPISO MOU TELETARCAI, EPI DEXIA SYNOCEIS, EPARISTERA DAIMONES. FLEGEI GAR PERI MOU O ASTHR TON PENTE, KAI EN THI STHLHI O ASTHR TON HEX ESTHKE.
jih:
EPARISTERA IUNGES, EPI DEXIA TELETARCAI, PRO MOU SYNOCEIS, OPISO MOU DAIMONES. FLEGEI GAR PERI MOU O ASTHR TON PENTE, KAI EN THI STHLHI O ASTHR TON HEX ESTHKE.
západ:
OPISO MOU IUNGES, PRO MOU TELETARCAI, EPARISTERA SYNOCEIS, EPI DEXIA DAIMONES. FLEGEI GAR PERI MOU O ASTHR TON PENTE, KAI EN THI STHLHI O ASTHR TON HEX ESTHKE.
sever:
EPI DEXIA IUNGES, EPARISTERA TELETARCAI, OPISO MOU SYNOCEIS, PRO MOU DAIMONES. FLEGEI GAR PERI MOU O ASTHR TON PENTE, KAI EN THI STHLHI O ASTHR TON HEX ESTHKE.

Znamení L.V.X.

Hodnostáři se potom opět otočí směrem do kruhu.

Kněz a kněžka činí Dvojitý hvězdný safír:
Vstoupí do kruhu tváří ven. Dávají znamení L.V.X. řkouce: L-V-X SVĚTLO SE ŠÍŘÍ
Kněz přejde na východ, činí svatý hexagram a praví:
Pater et Mater unus deus. Ararita.
Kněžka zároven s ním číní totéž na západě a praví:
Mater et Filius unus deus. Ararita.
Kněz se vrací do středu kruhu, otočí se a přejde k jihu. Činí svatý hexagram a praví:
Filius et Filia unus deus. Ararita.
Zároven s ním kněžka se vrací do středu kruhu, otočí se a přejde k severu. Činí svatý hexagram a praví:
Filia et Pater unus deus. Ararita.
Společně se pak otočí a vrátí se do kruhu. Střídavě říkají:
Ararita Ararita Ararita Ararita Ararita Ararita
Pak říkají:
Kněz: Omnia in Duos
Kněžka: Duo in Unum
společně: Unus in Nihil

společně: Haec nec Quatuor nec Omnia nec Duo nec Unus nec Nihil Sunt.
Kněžka pozvedne nezapálenou svíčku slunovratu v rukou. Hudba ztichne. Řekne:
000: Na počátku bylo Nic, a Nic promluvilo k Ničemu: Nechť v nahotě naší Nicoty zplodíme Nekonečné, Věčné, Stejné a Jednotné: A bez vůle, záměru, myšlenky, slova, touhy nebo skutku se tak stalo.
00: A v hlubinách Nicoty vznášela se Nekonečnost, jako havran uprostřed noci; nic nevidíc, nic neslyšíc, nic nevědíc: nebyl ani kdo by ji viděl, ani slyšel, ani chápal. Neboť dosud tvář nezřela sebe samu
0: A když Nekonečno roztáhlo svá křídla, nerozšířené, nerozšiřitelné světlo se stalo bezbarvým, beztvarým, bezstavovým, vyzařujícím, nahým a dokonalým, jako křišťálová rosa tvořivé záře: jako třepetající holubice napůl mezi dnem a nocí, a zažehlo očistnou korunu blaženosti.

Kněžka pozvedne svíčku slunovratu a kněz ji zapálí. Pak je svíce vrácena na oltář. Kněz řekne: I-A-O
Hudba se znovu rozezní.Všichni se otočí směrem ven.
VODNÁŘ Hodnostář Vzduchu:
Ó Ty věčná řeko zákona chaosu, v jejíž zákrutech leží uzamčeno tajemství Stvoření, prvotních vod Hlubiny.
Hodnostář vezme kartu, položí ji před svíčku a svíčku zapálí.
Zvonek.
Všichni: Ararita
RYBY Hodnostář Vody:
Ó Ty dračí vladaři azurových moří vzduchu, který jsi jako smaragdový náhrdelník okolo krku Prostoru, dvojčenecké ryby Času, jsouce rozděleny, nikdy nevyzradí tajemství své jednoty.
Hodnostář vezme kartu, položí ji před svíčku a svíčku zapálí.
Zvonek.
Všichni: Ararita
BERAN Hodnostář Ohně:
Ó Ty plameni rohatých bouřkových mračen, který štěpíš jejich bezútěšnost a burácíš vichry.
Hodnostář vezme kartu, položí ji před svíčku a svíčku zapálí.
Zvonek.
Všichni: Ararita
BÝK Hodnostář Země:
Ó Ty šarlatová koruno dýmající sopky, otevři tajnou svatyni Své Býčí hrudi a ve věštbě vytrhni své srdce všepronikajícího mystéria.
Hodnostář vezme kartu, položí ji před svíčku a svíčku zapálí.
Zvonek.
Všichni: Ararita
BLÍŽENCI Hodnostář Vzduchu:
Ó Ty Pohlcující Oko věčného světla, perlo mezi víčky Noci a Dne.
Hodnostář vezme kartu, položí ji před svíčku a svíčku zapálí.
Zvonek.
Všichni: Ararita
RAK Hodnostář Vody:
Ó Ty desetinohý vojáku modrého oceánu, jehož hrad je postaven na píscích života a smrti, který dlíš ve své opevněné poustevně, pod příkrovem Mocného Moře.
Hodnostář vezme kartu, položí ji před svíčku a svíčku zapálí.
Zvonek.
Všichni: Ararita
LEV Hodnostář Ohně:
Ó Ty žhnoucí lví hřívo světla, vyjdi ze svého doupěte a zbičuj poledne ohnivými hady.
Hodnostář vezme kartu, položí ji před svíčku a svíčku zapálí.
Zvonek.
Všichni: Ararita
PANNA Hodnostář Země:
Ó Ty opojná Vidino Krásy, neposkvrněná jako deset zdobených panen tančících okolo poustevníka Měsíce.
Hodnostář vezme kartu, položí ji před svíčku a svíčku zapálí.
Zvonek.
Všichni: Ararita
VÁHY Hodnostář Vzduchu:
Ó Ty nezměnitelná míro všech věcí, v jejímž kole jsou uchovány osudy nezrozených světů, rovnováho Světla a Temnoty.
Hodnostář vezme kartu, položí ji před svíčku a svíčku zapálí.
Zvonek.
Všichni: Ararita
ŠTÍR Hodnostář Vody:
Ó Ty žihadlo stojící u počátku nekonečného rozšíření, klenoucí se s křídly hromu nad vesmírným svárem, jako orel navěky hodující na tichu hvězd.
Hodnostář vezme kartu, položí ji před svíčku a svíčku zapálí.
Zvonek.
Všichni: Ararita
STŘELEC Hodnostář Ohně:
Ó Ty zápalný šípe pohlcujícího ohně, který kmitáš jako jazyk v temné tlamě noci.
Hodnostář vezme kartu, položí ji před svíčku a svíčku zapálí.
Zvonek.
Všichni: Ararita
KOZOROH Hodnostář Země:
Ó Ty z hor, zářící jako starý bílý beran nad huňatými mlhami Země.
Hodnostář vezme kartu, položí ji před svíčku a svíčku zapálí.
Zvonek.
Všichni: Ararita
Kněz a kněžka se otočí dovnitř kruhu a zahledí se na slunovratovou svíčku. Společně praví:
Stříbrná nápravo kola stvoření, točíš se skrze křídla času tichou rukou vesmíru. Zapřísahám tě tvými dvanácti loukotěmi. Stávám se ráfkem tvého kola, odívám se tvým majestátem a na mém rouchu není poskvrny.
Všichni: AUMGN, AUMGN, AUMGN

SVÁTOST A OBĚT
Kněz a kněžka jdou k misce na jižním oltáři. Z centrálního oltáře vezmou slunovratovou svíčku a umístí jí poblíž misky.
Kněžka:
Naplnění propouštíme pryč, to co nás nebude tížit nikdy víc. Ať síla ohně, tepla a světla nezanechá za námi nic než snítko prachu.
Kněžka vezme černé sigilium, které má být zničeno. Pomaže ho olejem a říká:
Toto je stvoření světa. Tak bolest rozloučení je ničím a radost rozpuštění vším.
Nabodne ho na hrot dýky a pálí v plameni. Šeptá:
ABRAHADABRA.
Všichni přistupují k ohni a se svými sigíliemi činí podobně. Vrací se na svá místa a každý s sebou bere pohár vína. Kněz a kněžka se vrací na svá místa. Všichni účastníci uchopí poháry a kněžka praví:
Ó kruhu z hvězd v němž náš otec není než mladším bratrem, údive za imaginací, duše nekonečného prostoru, před kterou čas padá do prachu, očarovaná mysli a temné poznání, nic než ty. Nic než tebe nemůžeme poznat, kromě poznání lásky.
Kněz praví:
Ó Nuit, ty, která rozvíjíš nebeskou jednotu, nechť je to vždy tak, ať o tobě lidé nemluví jako o jediné, ale jako o žádné, nechť je toto poznáním spojitosti.
Celebranti učiní pohárem znamení kruhu a vyprázdní ho až do dna.
Všichni: AUMGN, AUMGN, AUMGN
Nyní se všichni otočí ven z kruhu.
VODNÁŘ Hodnostář Vzduchu:
Ó Ty Nicoto Všech Věcí! Ty, která nejsi ani korunou ohnivé bouře, ani duhovou září abyssu: Ó Ty, která nejsi nymfou v mořské pěně, ani vířícím ďáblem v písku pouště!
Zapírám Tě mocí svého Porozumění!

Hodnostář položí kartu Necronomiconu a zhasí svíčku.
RYBY Hodnostář Vody:
Ó Ty Nicoto Všech Věcí! Ty, která nejsi ani zákonodárcem, ani podvodem v bludišti klamu: Ó Ty, která nejsi základním kamenem jsoucna, ani orlem líhnoucím se z vejce vesmíru!
Zapírám Tě mocí svého Porozumění!

Hodnostář položí kartu Necronomiconu a zhasí svíčku.
BERAN Hodnostář Ohně:
Ó Ty Nicoto Všech Věcí! Ty, který nejsi pětinásobným kořenem přírody, ani ohněm korunovanou přilbou jejího pána; Ó Ty, která nejsi císařem na věčné časy, ani válečným pokřikem burácejícím propastí vesmíru!
Zapírám Tě mocí svého porozumění!

Hodnostář položí kartu Necronomiconu a zhasí svíčku.
BÝK Hodnostář země:
Ó Ty Nicoto Všech Věcí! Ty, která nejsi zlatým býkem nebes, ani šarlatovým zřídlem lidských tužeb; Ó Ty, která nespočíváš v kočáře noci, ani nepodpíráš svou ruku na držadle pluhu!
Zapírám Tě mocí svého porozumění!

Hodnostář položí kartu Necronomiconu a zhasí svíčku.
BLÍŽENCI Hodnostář Vzduchu:
Ó Ty Nicoto Všech Věcí! Ty, která nejsi hvězdnýma očima nebe, ani čelem korunovaného rána: Ó Ty, kterou nelze postihnout silami mysli, ani uchopit prsty ticha ani řeči.
Zapírám Tě mocí svého porozumění!

Hodnostář položí kartu Necronomiconu a zhasí svíčku.
RAK Hodnostář Vody:
Ó Ty Nicoto Všech Věcí! Ty, která nejsi kovárnou věčnosti, ani hromovým jícnem - lůnem chaosu: Ó ty, která nejsi k nalezení v sykotu krupobití, ani v řádění rovníkové bouře!
Zapírám Tě mocí svého porozumění!

Hodnostář položí kartu Necronomiconu a zhasí svíčku.
LEV Hodnostář Ohně:
Ó Ty Nicoto Všech Věcí! Ty, která nejsi drahou chariota, ani jeho ojem když kůň zběsile pádí: Ó Ty, která nejsi osou celého univerza, ani tělem ženy-hada z hvězd!
Zapírám Tě mocí svého porozumění!

Hodnostář položí kartu Necronomiconu a zhasí svíčku.
PANNA Hodnostář Země:
Ó Ty Nicoto Všech Věcí! Ty, která nejsi sténáním dívky, ani elektrizujícím dotykem ohněm rozechvělého mládí: Ó Ty, která nejsi k nalezení v prudkých polibcích lásky, ani ve zmučené křeči šílenství a nenávisti!
Zapírám Tě mocí svého Porozumění!

Hodnostář položí kartu Necronomiconu a zhasí svíčku.
VÁHY Hodnostář Vzduchu:
Ó Ty Nicoto Všech Věcí! Ty, která nejsi prvotní příčinou všech příčin, ani duší všeho, co je, co bylo nebo co bude: Ó Ty, která neměříš v rovnováze bez pohybu; nejsi cílem letu lidských šípů!
Zapírám Tě mocí svého Porozumění!

Hodnostář položí kartu Necronomiconu a zhasí svíčku.
ŠTÍR Hodnostář Vody:
Ó Ty Nicoto Všech Věcí! Ty, která nejsi beztvarým dechem chaosu, ani oním, kdo vydechl uspořádání sfér: Ó Ty, který nejsi hvězdou rána v kolébce z mraků, ani slunce, opilé mlhami, co oslepuje lidi!
Zapírám Tě mocí svého porozumění!

Hodnostář položí kartu Necronomiconu a zhasí svíčku.
STŘELEC Hodnostář Ohně:
Ó Ty Nicoto Všech Věcí! Ty, která nejsi životností světů, ani dechem hvězdami zapleteného bytí: Ó Ty, která nestojíš v sedle uprostřed kentauřích mraků noci; nejsi ani brnkáním na tětivu poledne!
Zapírám Tě mocí svého porozumění!

Hodnostář položí kartu Necronomiconu a zhasí svíčku.
KOZOROH Hodnostář Země:
Ó Ty Nicoto Všech Věcí! Ty, která nejsi zvukem Panovy píšťaly uprostřed lesa, ani modrým mečem života v hávu smrti: Ó Ty, kterou nelze najít v ozvěnách mezi kopci, ani v šepotu, co bdí v údolích!
Zapírám Tě mocí svého Porozumění!

Hodnostář položí kartu Necronomiconu a zhasí svíčku. Všichni se otočí dovnitř kruhu.
Kněžka vezme svíčku z jižního oltáře, zapálí s ní kotlík modrofialového světla a svíčku zhasí. Rukama krouží nad kotlíkem:
Mocí tajné manifestace,
slovem ze všeho a ničeho,
vrhám toto semeno do lůna noci.
Přítomnost zaslíbeného dítěte
Povyšuje Sekhem, svatého poutníka
Matko matek a Otče otců
Obojí a žádná
Vykonej tuto vůli a uveď ji k naplnění
Potom hodí sigílium do zapáleného kotlíku. Ostatní pálí svoje sigília po ní. Pálení mohou doprovodit vlastní mantrou nebo prohlášením, pakliže si to přejí.
Kněžka:
Dokonalý je plán stvoření života, ale podstata života je skrytá. Dokáže na sebe vzít kteroukoliv podobu; ale jakou podobu? Mystérium jeho proměn je ukryto v hlubinách noci; ono mystérium, na kterém se podílíme každou vteřinou našeho vědomého bytí. Radujte se proto, ó synové rána, neboť dnešní noc jsme započali projevení toho, co je naší vůlí. A spolu s úsvitem znovuzrozeného slunce, započínáme kruh nového roku.
Kněz uzavírá kruh: Série zaklepání 1 - 3 - 3 - 3 - 1
Dotkne se hlavy: NUIT
podbřišku: HADIT
prsou: RA-HOOR-KHUIT
přes hlavu činí kříž z prava doleva, řka: AIWAZ
přes prsa činí kříž z prava doleva, řka: THERION
přes podbřišek činí kříž z prava doleva, řka: BABALON
Spojí ruce: LAŠTAL! THELEMA! FIAOF! AGAPE! AUMGN!
Série zaklepání: 3 - 5 - 3 ABRAHADABRA
Gong.
Chrám je uzavřen.

Poznámky:
1) Znamení N.O.X. jsou popsané např. zde: http://www.greylodge.org/occultreview/glor_002/signsaa.htm
Prameny:
http://sekhetmaat.com/wiki/Home

O Fabiánovi


O Fabiánovi

Bedřich Říha
Co? Ještě pořád zde? Ta nestoudnost?
Cožpak jsme neosvěcovali dost?
Pekelná cháska! Nedá na pravidla!
Vždyť v Téglu sám jsem přišel na strašidla!
Já vymetal přec bludy dlouho dost,
a panstvo řádí dál. Ta nestoudnost!

Johan Wolfgang Goethe: Faust
Nad Hostomicemi, nahoře na Babě, stojí osamělá, zadumaná skála. Je to prý pozůstatek hradu, na kterém kdysi žil rytíř Fabián se svým dvorem a svou krásnou snoubenkou. Šťastní milenci plánovali brzkou svatbu. Tu do jejich života vstoupila pohroma, která rozmetala jejich sny, stejně jako mocné zdi hradu. Stará čarodějnice nepřála Fabiánovi jeho lásku, kterou chtěla pro sebe sama a proměnila ho v lesního ducha, jeho dívku v zeměžluč a hrad v ruiny. Pouze jedno svými mizernými kouzly nedokázala. Udělat z Fabiána ducha zlého. Díky svému dobrému srdci zůstal Fabián dobrým i ve své nové podobě, podobě pána brdských lesů. Tak se od nepaměti vypráví na Brdech.
Pokud se podíváme na tuto legendu pozorněji, nejprve nás napadne, co že to bylo za babu, která vykonala tento nadlidský skutek. Myslíme si, že se zde naši předkové dotkli archetypu Velké matky, ve jejím hrozivém aspektu. Velká matka představuje prvotní prapříčinu života a smrti. Strašlivá jako bohyně Kálí, podobna vichřici, vstupuje do života našeho rytíře, je kolem času, které ho zaklíná mimo kolektivní řád. Jeho hrad se propadá do nitra hory, stává se místem, kde byl hlavní kulturní proud náhle přerušen; trvá dál,ale jen jako součást tradice. V okolí jeho sídla jsou dosud patrné známky intenzivní těžby. Těžil se tu sklářský písek, železná ruda, jinde zas křemenec. Zdá, že tato legenda popisuje právě dramatickou událost, kdy ložiska ztrácela na významu.
Vzhůru dolů!
"Stůj, červe, kdo jsi, kam tě cesta vede?"

Karel Jaromír Erben: Záhořovo lože
Ačkoliv se nechceme pouštět do příliš divokých spekulací, máme za to, že zdejší horníci chtěli s Fabiánem vždy vyjít po dobrém. Sestup do podzemí se rovná sestupu do nevědomí, tenká slupka civilizačního nátěru se odlupuje a člověk vstupuje zcela prostě do jiné říše. Nejinak je tomu jistě i s lidmi pevně spjatými s přírodou, což brdští dozajista byli. Pozorujeme nyní, že neomezený pokrok věd a všeobecný blahobyt nás ukotvil v našem antropocentrismu lépe než monotheistická propaganda. Těžko je dnes někdo schopen připustit existenci jiných entit a pokud se současní autoři uvolí psát o přírodních bytostech, ujišťují nás, že to snad může znít jako pohádka. Těchto upozornění vás ovšem ušetříme a pouze poznamenáme, že podle M. Nakonečného je víra v přírodní bytosti prubířským kamenem pravověrného okultisty. Nám se Fabián zjevil na Fabiánově loži po jednoduchém rituálu v podobě nahého obra, oblečeného pouze do bederní roušky z černé kožešiny. Měl krátce zastřižené tmavé vlasy a stejně upravený plnovous. S prohloubením našich meditací se jevil jako gigantická podzemní bytost.
Fabián, jako dobrý rytíř ze skály
"Co, prý, kluku, já přece ptáky a zvířata znám. Hastrman to byl, nic jináč."

Jan Křesadlo: Vara guru
Brdští však na svého Fabiána nezapoměli. Jeho žena se mění v zeměžluč. Zeměžluč, tisícizlaté koření, je bylinkářskou iniciační rostlinou, která umožňuje počáteční kontakt s duší rostlin. Je tedy branou do říše přírodní a zůstává navždy spjata s duchem hory. Takto je Babí Jan navěky rozkročen mezi vroucím obětím své věčné milenky a mrazivými polibky Bohyně temnot. Stává se nábojem kola, zlatou tváří uprostřed zeleného věnce z listí, který svou silou roztáčí. Další legenda vypráví, že Fabián se stahuje na sedm let do podzemí a na dalších sedm let se vrací na povrch. Lidé tento návrat vítají, neboť představuje období hojnosti. Tento princip reprezentuje Saturna, kterého dávní mýtografové identifikovali s egyptským Osiridem. Tento, pokud reprezentoval svou vládu v podsvětí, byl jmenován Černým bohem; jindy však, když symbolizoval boha bujné vegetace, byl malován se zelenou tváří. Další vyprávění mu připisuje dobrotu srdce a vládu nad Brdy, což jsou atributy Jupitera. Spojení Saturnu a Jupitera je, jak víme z astrologie, spojení velmi blahodárné.
Pokud se tedy rozhodneme Fabiána navštívit, můžeme tak učinit z Hostomic. Tato asi čtyři kilometry dlouhá cesta má charakter promenádní procházky, kromě posledního nenáročného stoupání, před kterým se můžeme občerstvit u pramene Brdlavka. Cesta nás dobře vyladí před vstupem na tento výrazný energetický bod, abychom mohli procítit podivnou tesknotu tohoto místa. Fabián posiluje a očišťuje auru a pomáhá ve všech záležitostech srdce. Nečekejme však, že ho tu můžeme bez problémů spatřit. Zjevuje se pouze lidem od přírody citlivým a těm, kteří prošli jistým výcvikem. Honba za zjevy je ostatně nejrychlejší cestou do záhuby. Pro začátek stačí všímat si pocitů a nálad, které se nás na tom kterém místě zmocní.
Fabián, vládce Brd
Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.

lidové rčení
Statut Fabiána jako vládce Brd mu pochopitelně umožňuje působit po celých Brdech. Z tohoto důvodu jsme vypracovali krátký rituál, který našim bratřím a sestrám, kupříkladu v Mníšku nebo pod Třemšínem, dovolí procítit Fabiánovu energii. Rituál je vhodný kupříkladu pro podbrdského zahrádkáře, který si chce zajistit hojnou úrodu, pro nebohého trempíře v pustinách, sužovaného divými běsy, skautského vůdce, přejícího si podpořit hladký průběh víkendového brdského táboření, a tak podobně. Příkladů použití se jistě najde dost. Rituál jsme sestrojili pokud možno co nejjednodušší, aby ho mohl vykonávat i začátečník v tomto krásném umění.
Popis rituálu
Nejprve se uklidněte několika hlubokými vdechy, postavte se směrem k severovýchodu, pravý ukazováček položte na dolní ret a řekněte:
Zamykám, zamykám les, aby sem nikdo nevlez,
Vleze-li sem dědek, stane se z něj dudek,
Vleze-li sem bába, stane se z ní žába,
Vleze-li sem panna, stane se z ní srna,
vleze-li sem mládenec, stane se z něj mravenec. 1)
Nyní proveďte gnostický pentagramový rituál. Postavte se směrem k severu:
1. Vizualizujte světelný energetický paprsek, který přichází shora a proniká až k vaší temenní čakře. Intonujte přitom hlásku I a vibrace pociťujte v hlavě. 2)
2. Vizualizujte, že paprsek proniká až do krční čakry a intonujte přitom hlásku E. Vibrace pociťujte v hrdle.
3. Srdeční čakra, hláska A, vibrace v hrudníku.
4. Solární plexus, hláska O, vibrace v okolí žaludku.
5. Genitálie, hláska U, vibrace v pobřišku.
6. Zopakujte body 5, 4, 3, 2 a 1.
7. Intonujte jedním dechem vokály IEAOU a přitom před sebou ve vzduchu napjatou paží vyznačte a vizualizujte invokační pentagram. 3)
8. Obraťte se ve směru pohybu hodinových ručiček nejprve k východu, pak k jihu a k západu a pokaždé opakujte bod 7. Pak se obraťte znovu do výchozí pozice.
9. Zopakujte body 1-6.
Tímto je gnostický pentagramový rituál ukončen. Nyní přiložte ruce k ústům a zvolejte: "Fabiáne"
Připažte. Otočte se směrem k východu a přiložte ruce k ústům: "Babí Jane"
Připažte. Otočte se směrem k jihu a přiložte ruce k ústům: "Fabiáne"
Připažte. Otočte se směrem k západu a přiložte ruce k ústům: "Babí Jane"
Otočte se směrem k severu a pak řekněte:
Fabián, Babí Jan
pase koně na průhoně,
já tu jsem, přijdi sem,
čisté nebe, 4)
pevná zem. 5)
Nyní jasně a zřetelně předneste přání, kvůli kterému Fabiána voláte. Potom mu poděkujte a požádejte ho, aby se navrátil do svého sídla s tím, aby opět přišel na vaše zavolání. Pokloňte se do všech čtyřech světových stran. Na závěr opět proveďte gnostický pentagramový rituál.
Tímto je rituál hotov. Fabián se může zjevit také ve své tradičnější podobě rozšafného fořta. Kdy se zjevuje ve své temné podobě a s rudě žhnoucíma očima nechává šplhat koně po stromech jako kočky nevíme, neboť jsme s lesem za dobře. Dlužno dodat, že vykonávání tohoto rituálu také zpětně podporuje energetické centrum Brd.
Poznámky:
1) Zjistili jsme,že se tato temná formule, odpovídající zhruba například zvolání: "Procul, O procul este profani. Bahlasti! Ompehda!", nyní používá pro konejšení malých dětí. Maminky věru vědí, čím svoje dítko do života vybavit!
2) Můžete z palce, prsteníčku a malíčku pravé ruky udělat štipec a ukazováčkem a prostředníčkem se dotýkat uvedených míst. Také můžete vizualizovat příslušné aurické barvy.
3)

4) Zaujměte jupiterskou mudru - vzpažte a ruce zatněte v pěst, přičemž vztyčte oba ukazováčky
5) Zaujměte saturnskou mudru - vzpažte a ruce zatněte v pěst, přičemž vztyčte oba prostředníčky
Literatura:
Marie-Luise von Franz: Psychologický výklad pohádek
San: O barvě slézu v umění spagyrickém aneb O přednosti dlouhohrdlých baněk před oněmi s jimadly
Josef Veselý: Magie pro pokročilé