Keter
Chic Cicero
Sandra Tabatha Cicero
Keter je první sefira a nejvyšší koruna. Ze všech sfér na
Stromě, je Keter nejméně materiální. Je první emanací z neomezené a věčné
„nicoty“ a skrze Keter , všechny následné sféry přicházejí do bytí. Keter je
úroveň čistě božského vědomí, symbolizovaného briliantově bílým světlem. Je
archetypálně androgynní, což je nejbližší koncept, kterým můžeme uvažovat
absolutní božství - věčného Boha. Všechny věci
v manifestovaném universu, emanují z Keter a do Keter se všechny věci zase navrací.
Číslo jedna, které
v sobě skrývá úponky zbývající ch čísel desítkové soustavy, bylo označeno Pythagorem,
jako nedělitelná monáda. Nemůže být rozděleno, ale lze jej definovat. Procesem
reflexe (1+1=2, 1+2=3, atd.)definuje a generuje tato monáda všechna ostatní
čísla. Keter je výchozím bodem,
okamžikem, ve kterém byl stvořen vesmír, tak jak ho známe. Je počáteční jiskrou anebo první nádech
božství. Androgynní sféra, je umístěna na špičce středního pilíře Stromu
života, jako vrchol rovnováhy.
Sefer Jecira o Keter praví:
První cesta se nazývá
obdivuhodná, nebo skrytá inteligence (nejvyšší koruna), neboť je to světlo
dávající moc porozumění, tomuto prvnímu principu, který nemá počátek a je prvotní
slávou, protože žádná stvořená bytost nemůže dosáhnout k jeho podstatě.
Výraz „skrytá
inteligence“, naznačuje nemanifestovanou přirozenost Keter. Nejčistší zárodky
života (božské jiskry), se nachází pouze na úrovni první emanace, tam kde mizí
koncept „prvotního bodu“. Božská esence života, sestupující na Stromě
života, pouze prochází procesem transformace, z jedné formy energie do
druhé (jak je vysvětlováno naukami alchymie). Podle Sefer Jeciry, nemůže žádné
stvoření doufat, že dosáhne čistého spirituálního světla a esence Keter,
podobně jako se dospělý člověk nemůže navrátit do dělohy a stát se oplodněným
vajíčkem. Nikdo, pomocí fyzického organismu, použitého jako vehikulum vědomí, nedosáhne
esence Keter. Nicméně jestliže je vědomí očištěno k bodu kde přesahuje
mysl, přijímá poté z „prvotní slávy“ sílu pochopení, prvního principu.
Řízená
vizualizace do Keter
Sumář: Student putuje
z Malkut do Jesod a Tiferet. Odtud se vydá po třicáté stezce Gimel, do
chrámu Keter. Setkává se s archandělem Metatronem a andělským chórem
zvaným Chájot ha-kodéš. Ocitá se ve společnosti všech božstev, andělů a dalších
průvodců, díky svému zkoumání Stromu života.
Symbol Keter:
Kruhový talisman s bodem O.
Vstupujíce do
Malkutu, dejte odpovídající znamení a archanděl Sandalfon vás zavede na stezku
Tau, do Jesodu. Odtud vystoupíte na stezku Samek do Tiferet. Poté vystoupíte
cestou Gimel.
Nyní se nacházíte
na konci třicáté stezky, naproti dveřím do astrálního chrámu Keter. Před vámi
jsou velké bílé dveře, na kterých je vytesáno hebrejské písmeno Kaf, rovněž
v bílé barvě. Dejte projekční znamení a projdete skrze dveře do první
sefiry. Jakmile jste uvnitř, učiníte znamení ticha. Chrám Keter je tak
oslňující, že nemůžete vidět zdi, strop, nebo podlahu svatyně. Vzduch je
provoněn ambrou a jedinou věcí, kterou můžete vidět, je centrální oltář,
zhotovený z čirého diamantu. Jedinou věcí na oltáři, je miska obsahující posvátný
oheň. Chrám je prostoupen nejdokonalejším pocitem míru a vyrovnanosti, jaký
jste kdy pocítili.
Intonujte božské
jméno, které probudí obyvatele Keter, Ehejeh
a jméno archanděla Metatrona. Pak
volejte řád andělů, známých jako Chájot
ha-kodéš.
Zářivě bílé světlo
na východě, se na oltáři zvolna materializuje, skryto za závojem.
V oslepující záři stěží rozeznáváte mužskou postavu, oděnou v čistě
bílé róbě, beze stínu. Velká bílá orlí křídla, vystupují z jeho ramen a
jejich peří se slabě třpytí všemi barvami duhy. To je Metatron, největší
z archandělů, jež je také titulován nižší JHVH, Ioel, Saphra, Velký písař.
Metatron k vám promluví impozantním a mocným hlasem:
„Vstoupil jsi do
říše skryté inteligence a nejvyšší koruny. Jakým symbolem vstupuješ?“
Odpovíte,
pozvedajíc talisman: „Symbolem bodu.“
Metatron praví:
„Bod značí spojení, původ a centrum. Je to symbol hodný sféry Keter.“
Metatron vás
upozorní na plamen na oltáři. Oheň náhle pohasne a prostor okolo vás se ztrácí
z výhledu. Vše pohltí naprostá temnota. Slyšíte archandělův hlas, který
k vám znovu promlouvá:
„Hlas mé nehynoucí
a skryté duše mi řekl: „Nech mě vstoupit
na stezku temnoty, abych na ní hledal světlo. Jsem jen v abysu temnoty.
Z abysu temnoty přijal jsem své zrození, z ticha prvotního spánku.“ A
hlas věků odpověděl mé duši-Já jsem ten, který formuluje v temnotě - Světlo
v temnostech svítí, ale tmy ho neobsáhly.“ (J 1:5)
Vidíte osamocený,
vzdálený paprsek světla, uprostřed vše pohlcující temnoty. Světelný bod se
stále více zvětšuje, takže nakonec vyplňuje celé vaše zorné pole. Absolutní
temnota je nahrazena zářivou bělostí. Náhle je uvidíte – čtyři Svaté živé
bytosti – ta samá čtyři andělská stvoření, jaká jste si už představovali na
osmnácté stezce chet, s prorokem Ezechielem. Andělští obyvatelé Keter
korespondují, a se podobají, čtyřem cherubínům Jesodu. Mají tedy lidská těla a
každý z nich má čtyři tváře – lva a orla, člověka a býka. Ale tentokrát je
jejich vzhled mírně odlišný: každé stvoření má šest křídel – jeden pár zakrývá
bytosti tělo, další je natažen vzhůru, k její hlavě a jeden pár stojí
zároveň s jejími rameny. Stojí, křídlo vedle křídla, v okázalé
pozici. Neslyšet burácení křídel a neosvítí je blesk ohně či světla. Namísto
toho je stěží vidíte – jejich rysy jsou sotva rozeznatelné v extrémní
záři.
Tato čtyři stvoření
mluví společně jedním melodickým hlasem, který rozeznáváte jako hlas Metatrona Keteriela – Metatron, jako pán
andělů první sefiry. Jeho hlas a jejich hlasy jedno jsou. Spojené hlasy andělů
k vám promluví: „ My jsme Chájot ha-kodéš, Svaté živé bytosti. My jsme
elementární králové Enochových andělských tabulí, kteří žijí v čisté
svatosti. Reprezentujeme spojení ryzí mysli a čistého bytí. Naší funkcí je
nastavit primární vzory existence, neboť my jsme mezi prvními. Jsme tu,
v tomto okamžiku a jsme jeden – znovu vytváříme celistvost. Stojí psáno:“
Kde není část mě, tam není boha.“
„Jsme prostředek,
kterým se božská esence sama manifestuje v proudu stvoření a sama se
stahuje do nemanifestovaného, rekombinací rozličných forem života, založených podle
našeho vzoru, nazpět do primární jednoty, na zpáteční cestě k vykoupení.“
„Je dále naší
povinností zajišťovat ohnisko singularity k iniciační práci. Monáda je
počátek všech věcí a obsahuje všechny věci a čísla v sobě. Udržujeme
iniciaci ve správném vztahu s konečnou jednotou – vším a tak ji oživujeme
přílivem světla a života. Při tomto úkolu, pomáhají udržovat rovnováhu andělé
známí jako cherubim, působí jako vice regenti pro iniciaci ve vnějším světě“.
„ Kdo si může
představit nevýslovné světlo, pramenící z Keter? Tato nejvyšší sféra, jež
je zvána existence všech existencí, skrytost všech skrytostí, nejstarší ze
starých, starý dnů, nejvyšší a hlava
která není?“
„Stojí psáno: A hlas
mého vyššího já promluvil ke mně: Nech mě nastoupit na stezku světla, mohu-li
zde dlít. Jsem stvořen pod jeho nevýslovnou září. Z božského lesku byl
jsem zrozen, z nádhery nekonečného světla.“
Vize Chájot
ha-kodéš slábne, spolu s bílým světlem a na jejich místě, tu jsou andělské
bytosti, tisíce a tisíce spirituálních entit, spirálovitě kroužících směrem
dovnitř, k jedinému briliantovému bodu světla. Andělé všech sefirot, Ašim,
Cherubim, Melekim a všichni další směřují k tomuto centrálnímu bodu
universa. Všichni bohové a bohyně, králové, průvodci a proroci, s kterými
jste se setkali, na Stromě života jsou tu, je tu i bohyně Ištar, z třicáté
druhé stezky Tau, Jehošua z dvacáté páté stezky Samek, Parcifala hledající
rytíř, z dvacáté první stezky Kaf. Nephys, Mojžíš, Afrodité, Osiris,
Ezechiel a všechna další božstva, andělé a hrdinské postavy, z vašich cest
jsou zde. Zde jsou, jako součást svatého průvodu. Nikdy před tím jste neviděli
tak velkolepé konkláve spirituálních bytostí.
Božské divadlo
pokračuje v pomalém, půvabném tanci do centra zářící Keter a vy slyšíte
hlasy Chájot ha-kodéš, znící jako jeden:
„Svatý! Svatý!
Svatý! Jednota jest jeho počátkem. Jednota jest jeho individualitou. Jeho
permutací je jedna. ARARITA! ARARITA! ARARITA! Jedna mysl! Jedno tělo! Jediná
myriáda! Jedna duše! Jeden duch! Jedno já! Jednota jest jeho počátkem. Jednota
jest jeho individualitou. Jeho permutací je jedna.“
Náhle si uvědomíte,
že jste se stali součástí procesí. Vaše ruce jsou spojené s ostatními, pod
vírem světla. Jste spojeni svatým tancem na cestě návratu. Okolní světlo je
stále jasnější a jasnější a pomalu přestáváte vidět nebo cítit rozdíly mezi
vámi a dalšími bytostmi. Jejich znalosti jsou vašimi znalostmi. Jejich zkušenosti
jsou vašimi zkušenostmi. Vše co vidíte je briliantové světlo a vše co cítíte je
dokonalý pocit celistvosti, milosti a náhle víte, že po dlouhé a náročné cestě,
jste konečně doma. Nekonečnou vteřinu času strávíte v paprscích záře této
nebeské společnosti.
Vize božského
světla slábne a vaše návštěva sféry Keter končí. Následujete stezku Gimel a
přes chrám Tiferet sestoupíte stezkou Samek do chrámu Malkutu. Sandalfon za
vámi uzavírá portál. Pozdravíte archanděla Malkutu projekčním znamením. Odpoví
vám znamením ticha.
Žádné komentáře:
Okomentovat