Kaula
rituál Ohnivého hada III
Dvě předcházející kapitoly jasně ukázaly systém korespondencí
existujících mezi mikrokosmem a jeho reflexí ve schématu kosmických čaker a
extrémní plynulost a proměnitelnost termínů této symboliky. V tomto astrofyzikálním
schématu znázorňuje Pluto, Neptun a Uran vyšší, nebo nejvzdálenější kaly, zatímco zbývající planety
zastupují mikrokosmické čakry na sestupné škále k Zemi (muladhára).
Subtilní toxiny v zemské atmosféře sice narůstají a znečišťují
čakry, ale jsou částečně iluminovány Ohnivým hadem a odhazují svá zkreslená simulacra. Tyto slupky, či skořápky, se
objevují u takzvaných kontaktů, únosů atd. a mohou částečně za rozličné typy
mimozemských fenoménů. Tito „návštěvníci“ odpovídají elementárním automatům,
planetárním a stelární typům entit. Spící v muladháře, Ohnivý had emituje halace v Setových tunelech.
Poté, skrze svadhištánu, se tyto
halace objevují jako světlo nebo oheň. Jejich průchod skrze manipůru plodí vodní scintilla, na úrovni anahaty (vzduch) jsou osídleny
mlčenlivými entitami 2) a
ve výši višudhy jsou věčné formy a
myšlenkové tvary.
Mnoho z bouřlivých atmosférických poruch, nyní vědecky zkoumaných,
je generováno negativními vibracemi, které začínají mít vliv na planetu jako
celek. Působí v masivní míře vlny rozkladné „hudby“, ale jejich vibrace
nejsou vždy negativní. Správně proměněny a předány mohou mít velkou tvůrčí
hodnotu. 3)
Lunární symbolismus je zdůrazňován v učení Anuttara Amnája a je významné, že zejména tamilští sadhakas lokalizují kama kalu do oblasti třetí komory mozkové, „příbytku somy“. 4) Kam znamená
„voda“ v mnoha starověkých jazycích. V tyfoniánské, nebo kamitské
tradici kam označuje vodní obludu, makaru, nebo draka hlubin, tj. Ohnivého
hada, stejně jako v ophidiánském proudu. Makara hinduistických textů reprezentuje měsíční bindu a je zoomorfně symbolizován
aligátorem, tradičně asociovaným s genitální čakrou. Kam také znamená „černá“, nebo „rudá“, což byly ve starověké
typologii zaměnitelné barvy. Kalas
charakterizují rudé vody, černající během lunární fáze.
V Anuttara Amnája je
zaznamenáno, že:
Pouze ti, kteří přijali kamom (bindu) mladé ženy budou žít, ostatní
zemřou. Zdá se, že je možné nesmírně prodloužit svůj život přijetím tohoto
bindu, ale siddhas upřednostňují svůj vlastní život i smrt, v níž žijí každý
okamžik svého života…. Pro ty, kteří přijmou fluida zvaná makaras, není více
hladu, touhy, žízně, žádných kouzel (iluzí).
Mnozí okultisté, včetně Crowleye, se pokoušeli izolovat tato fluida. 6)Jejich způsob přístupu však Anuttara Amnaya odmítá na základě:
Sebemenší kontakt mezi mužem a ženou zapříčiňuje detumescenci, které má
být ovšem zabráněno, což je účelem Śakta tantrických rituálů. Není pochyb, že
fluidum vychází následkem dotyku, ale toto fluidum vůbec není bindu, ba ani
radžas, ale pouze jeden ze čtrnácti druhů fluid, které vychází z ženského
genitálního otvoru…. Jasně a zřetelně bylo uvedeno, že k suvasiní se není
radno přibližovat.
Následující citace pochází z listu, psaného ve třicátých letech
veleknězem Śakta chrámu v Travancore. Tuto část zmiňuje Crowley v eseji
„Elixír života.“ V roce 1945 zapůjčil David Curwen
tento dopis
Crowleymu, který připsal marginální poznámku: „Nevím, jakou pasáž má na mysli, nezná
mé „M“, tohoto druhu. Ale, žádná chyba!“
Je zřejmé, že zmínkami o sekretech nejsou myšleny tekutiny, jak je běžně
chápáno, ale substance vyroněné během rituálu, po výstupu Ohnivého hada.
Tyto zprostředkovává suvasiní a osm vasinís, šestnáct jóginís a čtyři akašinís,
které jsou rozprostřené kolem ní v dalas
a jantrách, formujících Śrí čakru. Dále:
Rituál je rozvláčný a těžkopádný, pouze zadržuje a oddaluje
detumescenci, bez jakéhokoliv kontaktu, který je v některých školách
Anuttara Amnája dovolen. 8)
Takovou kritiku si jistě zaslouží mnohé, komplexnější rituály západní
magie a čarodějnictví. Jsou zde speciální opatření Královny sabatu (suvasiní), proti deliktům v Kovenu.
Jak již bylo uvedeno, tělesné body detumescence jsou známy jako marmas, znázorněné ve Śrí jantře body, křížících se tří linií.
Je řečeno, že zde máme dvacet osm takových marmas
v těle ženy, všechny z nich jsou vyprázdněny během invokačního
rituálu. Na druhou stranu známe kulty, dokonce z dakšina marg (pravé ruky), které sledují postupy Parašurama, které povolují coitus se suvasiní poté, co byl rituál dokončen. K tomuto však dochází
pouze v případě selhání dosažení cíle rituálu, v případě nutnosti,
kvůli zmírnění napětí, vybuzené během ceremonie. Anuttara Amnája neobhajuje tyto procedury a tvrdí, že: „je lepší
opustit suvasiní v pozici toho,
kdo nedokončil coitus reservatus,
než jí poskytnout alespoň nějaký coitus , po neúspěšné púdžas“. 9)
Anuttara Amnája zastává názor, že:
Je lepší (suvasiní) posilovat pro další příležitosti, než ji uspokojit
s něčím tak bezvýznamným, jako jsou siddhis, které, ač jistě překvapivé,
jsou nejméně žádoucí vzhledem k vynaložené práci. 10)
Suvasiní je posilována pohyby
Ohnivého hada, který, procházejíce
šušumnou, zapříčiňuje postupné vypouštění cerebrospinálních fluid. Tyto
ochlazují a uklidňují, ve svém účinku, zmírňují horečnatost a čistí od
nahromaděných toxických látek. Jejich účinek je umocněn při požití moči a
menstruálních fluid, vždy a pouze, to
je třeba zdůraznit, poté, co byli tyto
substance transmutovány v odžas Ohnivým hadem. Tato fluida nejsou
pouhé tělesné výměšky, ale mají velkou magickou hodnotu. Také jsou naplněni
sekrecemi endokrinních žláz, které čistí nervová centra (nadis)od toxinů, které způsobují překážky v józe. Arsen a jod
jsou vytvářeny během menstruace. A. B. Kuhn, 11) zaznamenal chemickou afinitu mezi krví a mořskou
vodou. Vody oceánu jsou čištěny slunečními paprsky. Podobně, když lunární
emanace prochází skrze solární zónu šušumny,
jsou očištěny teplem Ohnivého hada.
Bhairavas absorbují esence těchto sekrecí,
které působí na conus medullaris 12) a teplo generované průchodem Ohnivého hada se tím zmírňuje.
Tvrdí se, že mnohá onemocnění, která vznikají díky jógickým praktikám, mohou
být rozptýlena přijetím Elixíru života, nebo lidské moči po její transformaci:
Viparita karání |
|
Ohnivý had, ve svadhištháně,
je srovnáván se zahřměním blesku. V průchodu skrze šušumnu, do čtvrté dutiny, (višudha)
je přirovnáván ke slunci. Z této zóny nahoru je přirovnáván k měsíci.
V komentáři Ananda Lahari je
zaznamenáno, že:
Neustálá akunčana vyvolává přetečení nektaru přes celý systém, tento
nektar je madhu (med)starých, toto a pouze toto je madhu panam, všichni ostatní
pijáci jsou pouze opilci…
V Knize zákona bohyně Nuit nabádá své uctívače, aby „ jedli bohaté
pokrmy a pili sladká vína a vína která pění“. Význam těchto dvou tanter,
východní a západní, je stejný. Nejedná se o obyčejné jídlo a víno. Komentář
dodává:
Proto by se zdálo, že přepad nektaru, který přichází jako genitální
sekrece, (zmiňovaná Aleisterem Crowleyem), není nic menšího, než Elixír života
a elixír se stává hodnotným pouze, když je praktikována akunčana.
Důsledkem toho je, že Elixír je destilován pomocí dvojité pránajámy ,(pranalapana)která uzavírá (mudra)
váju ,(vzduch/prána) v šušumná (subtilní
střed páteře). Vyvolaný intenzivní tlak vedou uctívači Ohnivého hada do
nelítostného plamene, který pak vystoupí z kostrče, (oblast prostaty)podél
brahmarandhra kanálu (šušumna). 14)
Vizualizace výstupu Ohnivého hada z muladháry (kostrč), na vrchol hlavy (brahmarandhra/sahasrára),
je možná pouze, když jsou čakry procítěné v těle (tj. začnou být aktivní).
Nahlédněme znovu do komentáře:
Musíme prociťovat naši cestu po celou dobu (šušumna) a pro začátek
postačí následovat Jóga Šika Upanišad, kde se praví, že brahmarandhra je
šušumna sama. Kundalini po ní putuje v conus medullaris ,tj. impulz
ardhamatra cestuje v akunčaně tam a zpět, tam a zpět.
Ve
své Book 4, část II 15) přirovnává „tři světla“,
Měsíc, Slunce a oheň (půlměsíc, koule, kužel) k magickému poháru. Tři světla
představují metabolický oheň, okysličovaný tělem, který plane, pokud se conus prorazí. Pak přichází solární
zážitek anaháta čakry, ve které zní
velká neslyšitelná mantra, 16)
plynoucí k měsíci blýskáním Ohnivého hada.
Jako příklad, vše obsažnosti symboliky Šrí čakry, můžeme citovat thelémský proud vtělený do příkazu:
„Dělej, co ty chceš“, který kaulas
předkládají jako Jatha ičhasi tatha kuru.
Vůle, jako Brahma, nebo Virinči Hari, nebo Višnu jej udržují. A vůle, jako Hara
nebo Rudra jej ničí. Když je rozpomenuto,
že pravá vůle se
odhaluje na úrovni adžna čakry, je
také zničeno ego (džíva), které
zakouší pouze osobní vůli. Zde, na „místě lebek“ (adžna), je vůle pána (džívatman):
„z Pána vyjde poznání, jak se vědomě vyhnout funkcím stvoření, spásy a zavržení
(destrukce) 17) myšlenky.
V mžiku oka Ohnivý had dorazí do adžny,
jakmile prorazí conus medullaris. Na
svém vzestupném letu tvoří Brahmu, Hari, Hara, Iša a Sahaśiva. Tito „bohové“
jsou popisováni, jako „zastávky na stezce mířící do adžny, která jediná má cenu.“
Uctívání suvasiní se provádí za účelem probuzení Matky,
tedy látky nebo substance, která z ní může plynout, pokud je správně
evokována. Uctívač absorbuje:
Vyslovte ho, když přijde kundalini k Śivovi: kdokoliv tak může učinit,
pakliže je to jeho přání, toto poznání je pro všechny. Použijte ho, či
zatraťte, podle svého uvážení. Kundalini je uvedena v činnost mantrou… protože
Ona je mantrou… říká Pundžananda ve své Kamakalavilasa. Mudrci hovoří o
základní identitě a nerozlučnosti mantry a devata. Pravdivé poznání je základem
pro všechny, díky poznání splyne poznávající s poznávaným a proto je mantra
(vidja-znalost) znalostí a také božstvím a nic jiného. A tak jako si můžeš
představit Śrí Vidju v kundalini, tak můžeš spojit pojetí Śrí Vidja mantry s
patnácti, šestnácti, nebo dvaceti osmi písmeni, podle svého pochopení a
postavení.
Pokročilá jasnovidnost je schopna sledovat
postup Ohnivého hada, “v sadhakovi
(nebo praktikovi), na úrovni suvasiní“.
To vysvětluje, proč Crowley ve svých seancích v Amalantrah a Abuldiz byl
schopen vyvolat, téměř vždy, kontrolované astrální vize své Šarlatové ženy.
Aktivity Ohnivého hada tvoří elementární a éterické podmínky, vhodné pro otisk
vůle, ačkoliv v Amalantrah a Abuldiz Working bylo médium hlavně pneumatické.
Dále zmínil svou
„omlazující mast“ a Elixír života, který inzeroval v Equinoxu již roku
1913. Vysvětlil, že „válka mu vytvořila zázemí pro distribuci této masti“.
Bod zásadního významu je konečnou branou, reprezentovanou polovičním písmenem, ardhamatra, který značí entou dimenzi, šestnáctou kalu, která se spojí s nejvyšší kalou v bezčasí. Swami Pratyagamananda Saraswati to nazval „mysteriózní „cestou“, která spojuje potencionální a skutečné“. Což prakticky popisuje Ohnivého hada.
|
Jatha ičhasi tatha kuru je
zmocnění k „provádění příkazů suvasiní, když je ve věšteckém vytržení (mudraadžny), na vrcholu púdži“. Taková púdža je magicky hybná a manifestace jsou adekvátní. Je nezbytné
rozlišit mezi výrobou zlata, elixírem mládí, projekčním 18) práškem, atd. a nejvyšším duchovním
osvícením, čistým zlatem absolutního vědomí. Pouze toto poskytuje osvobození z
cyklu zrození. Anuttara Amnája proto
deklaruje:
Pouze ta púdža je pravá, která je nabídnuta k nohám Matky, ať už
si tyto nohy promítáme na vrcholek hlavy při jejím pozvednutí v kokcygeální
žláze, když se tam nachází při akunčáně, nebo v conus medullaris, kam
vystoupí po probuzení… Anuttara Amnája preferuje normální stav člověka a nabízí
púdžu v oblasti genitálního průchodu bez jejich dotyku, ale uctívá ji zde
zdálky, jako diagram Śrí čakry, ve kterém je suvasiní umístěna.
Centrálním bindu, kde je suvasiní dislokována, je reprezentováno
třemi rohy trikony, kterým podle Varivasyarahasya odpovídá šanti, šakti a šambu (mír, síla
a hojnost), které všechny plynou z nohou Bohyně. Pro všechny praktické
účely mohou být tedy nohy imaginovány v kokcygeálním regionu:
Bindu je třeba hledat v trikoně, která má kvality všech tří gun:
satva, tj. bindu, radžas, zárodky života v menstruačním fluidu, tamas
„temnota“, hluboké tajemství pro všechny.
„Temnota“ odkazuje na tekutiny plynoucí, když je suvasiní sexuálně vzrušena.
Proto se říká, že v rovině kundalini:
Na počátku je všechno v temnotě (tamas), tj. v základní, nebo
v muladhára čakře, po probuzení vyzařuje radžas parfém 19) (menstruace) a konečně, je dosaženo satvické esence
v mozku v oblasti čtvrté komory.
Tato důležitá fáze rituálu odvozuje svou etymologii z vámá višvasy vámánat, protože vytváří,
nebo „vyvrhuje ven cokoliv“.
V Anuttara Amnája pracujeme se skutečnými emanacemi nebo sekrety,
nehledáme je uvnitř člověka (čakry, nadis atd.), ale jsou pro nás
k dispozici v ženských fluidech.
|
Všechna fluida, která emanují ze suvasiní v každé fázi postupu kundalini,
v sobě a v ní.
Stupeň dosažení se předpokládá
v uctívači i uctívaném. Je přijat všemi oddanými Śakta tantra rituálu, ať už jde o vámá, dakšina, samaja, nebo jiné vyjádření vyslovené suvasiní, která v transu získala
status věštce. „Svaté knihy“ thelémské, přijaté Aleisterem Crowleym, jsou
předány skrze jeho „Šarlatovou ženu“. Nejzásadnější z nich je Liber AL, jež přinesla ourada, „růže“
nebo „lotos“, nejvyšší symbol Śrí čakry.
Důležitý aspekt tantrického rituálu zahrnuje apangu, neboli “pohled úkosem“. Dvě oči symbolizují slunce a měsíc
a v některých tantrách prsa Bohyně. Je zde také odlišný symbolismus,
srovnávající slunce a měsíc, s pohledem otočeným dovnitř mozku k oblasti
šišinky, vyzařující směrem k očím a uším. Poté apanga označuje zónu primárního pohledu a zvuku (nada), který se podobá „hmyzímu
bzukotu“. V rozhodující fázi rituálu se tento zvuk stane ohniskem meditace.
Jestli uctívač spojí svoje vědomí s tímto zvukem, je přiveden na centrální
stezku (šušumná) Ohnivého hada a
uslyší věšteckou mluvu Bohyně. To je ekvivalent v jiném systému „poznání a
konverzace se Svatým andělem strážcem“. Uctívač si poté uvědomí svou pravou
vůli, jako vůli Bohyně. To je její svatantra
(vlastní tantra), nebo osobní
zjevení. Oddaný pak může vědomě a pravdivě prohlásit: Jatha ičhasi tatha kuru: Dělej, co ty chceš. Ale ne, před touto
zkušeností.
Tato kniha není pojednáním o Tantra
šástra a není nutné zacházet dále než za běžných šestnáct nitja božstev temných (lunárních) a
světlých (solárních) čtrnáctidenní. Ty jsou spojeny se šestnácti joginís a periodickými pulsy jejich
fyziologických rytmů. Podle středověkého komentátora Lakšmidhary, 20) kaulas uctívají jednu z nitja
bohyň každý den čtrnáctidenní, zatímco samjásynové uctívají všech šestnáct
každý den, šestnáct entit kombinovaných s patnácti a uctívaných patnáctý
den, tj. o úplňku. Staří Chaldejci uctívali nejvyšší Bohyni cyklu prostě jako
Patnáctou Bohyni. Lakšmidhara uvádí, že bohyně jsou reprezentovány šestnácti
plátky višudha čakry, která
reprezentuje jasné potvrzení historické kontinuity s kořenem typhoniánské
tradice. Zadní část hlavy (reflexe višudhy)
je v úrovni psychosexuálních a ophidiánských vibrací. Hmyzí bzučení
asociované s adžňa čakrou, souzní
s višudhou. Slovo je tedy dozvukem nelidských a kosmických zón, prostřednictvím
šestnácti kalas lotusu Daath. Toto
slovo tedy představuje pančadasi 21), plus nejvyšší šestnáctá
kala. Pančadasi mantra podobně vrcholí v šestnácté bidža mantra v tajemství, které může být předáno oddanému
samotným guruem.
Panna, nebo spící Bohyně (Ohnivý had), reprezentující temné
čtrnáctidenní (kriśnapakša), které je
tím správným časem pro magii ve světě stínů. Probouzí se ve světlém
čtrnáctidenní (šuklapakša), které je
vhodným časem pro vesmírnou magii solárně falického proudu. Crowley popisuje
sám sebe 22), jako
„velvyslance Slunce“ v tom smyslu, že reprezentuje tento magický proud. Všechny
paprsky světlého čtrnáctidenní kulminují na zemi o úplňku, všechny temné paprsky
v amavasja, čili v novém
měsíci.
Plný měsíc ve Śrí čakře je
dvou plátková adžňa čakra
s těmito patnácti kalas, plus
stín, nebo odraz Šestnácté, která je nad, nebo mimo (sahasrára). Proto se říká, že ve sféře Měsíce je „paprsek, který je
nejvyšší“, tj. šestnáctý. Slunce má dvacet čtyři paprsků, oheň deset a měsíc
patnáct, plus jeden. Konečných patnáct je číslo zvuku (vibrace)
v girlandě, která zdobí hrdlo (višudha)
Bohyně. 23)
Řádná metoda intonování těchto písmen je vyučována v Anuttara Amnaya, kde je uvedeno toto:
Předmět Śrí vidja vyžaduje hluboké a důkladné studium erotogenních zón
v muži a ženě, zejména umístění kamy, neboli záři tumescence v ženě,
každý den a noc čtrnáctidenní, korespondující s měsíční fází, která je
výhodná při přijetí vnějších podmínek a studium každé fáze této měsíční
pulsace, či rytmu v této tumescenci a samozřejmě detumescenci.
Lhostejno, zda je žena pouze vizualizována (tj. v meditaci), nebo
uctívána v těle. Druhý způsob je pochopitelně méně náročný na imaginaci,
čímž osvobozuje mysl pro intenzivní magickou koncentraci. Na druhou stranu může
být přítomnost ženy rozptylující pro méně kompetentní púdžárís. Nemělo by se ale zapomínat, že kalas se liší svými vlastnostmi a složením, podle měsíčních fází
ženy, vybrané aby reprezentovala Bohyni stejně, jako podle jejích vztahů
k měsíčním fázím.
Anuttara Amnája učí správné
vibrace patnácti písmenné mantry, která kulminuje v šestnáctém písmeni,
které je předáno púdžarí samotnou suvasiní. Tato mantra „přináší postupnou
detumescenci bindu, které je vyvoláno
v průběhu púdža rituálu“.
Úplná mantra zde není uvedena v úctě k přísným pravidlům Amnája, které se vztahují i na
maličkosti rituálu. Můžeme ovšem uvést, že slovo smara soustřeďuje a vyjadřuje kompletní mantru. Smara nemá žádný přesný ekvivalent
v západních jazycích, avšak může znamenat „myšlenku lásky“, či spíše
„upomínku lásky“, nebo snad „vzpomínku lásky“, pravděpodobně „lásku pod vůlí“,
což zase odkazuje na adžňa čakru. Slovo smara odpovídá pojmu touhy a sladkým mukám nostalgie a touhu po
přítomnosti Milované. Síla „vůle“ za touto touhou postačuje k vytvoření
šestnácti kal v suvasiní. Hluboká láska k Bohyni
může sama vyvolat Její přítomnosti. Jedno z čísel smara, tři sta dva, má stejnou hodnotu jako slova BQR, které
znamená „svítání světla“, „vylomení“, „rozkvět“ a „vyslat blesk“. 24) A ještě tři sta dva je
číslo „šaa“, což znamená „prase“,
které je typhonyánským zootypem, relevantní gomaja
dikša, Kaula mysterií. Smara je
také pět set čtyři, číslo MQBR „díra“, které zde naznačuje conus medullaris a vyloupnutí z dělohy. 25)
Mantry Śrí vidja kontrolují a
řídí rytmické cykly času lunárně solárních fází. Tyto vibrace působí na suvasiní, ovlivňují její pithas, nebo periodický výtok, jako
subtilní effluvia a „stíny“, které
vydechuje:
Slunce a Měsíc jsou symboly a glyfy, reprezentující tyto emanace, které
jsou, obecně řečeno, pozitívní a negativní effluvia. Jsou vždy blahodárná a
velmi potentní, opravdu skvělá, pokud jsou plně obsazena čtyřiceti třemi
osobami v púdže v souladu s požadavky Tamilů. Upanišady praví:
bindu je Měsíc, radžas (menstruační fluida) je ravi, Slunce, které naznačuje,
že ženské sekrety, zmiňované v Upanišadách, jsou stejně dobré a není sám
jeden dech ve dvou nosních dírkách. Druhé jmenované je pouze pro účely
pránajámy, v prvotních fázích uvedených v Upanišadách, jako Slunce a
Měsíc.
šaktisadhána |
Ohnivý had Šakta tantra
rituálu, je označen adrahamatra, nebo
polovičním písmenem „gmng“ v AUMGMNG (ॐ).
Crowley se přiblížil k pochopení těchto mysterií, snažil se vyrovnat toto slovo
s číslem devadesát tři, ale nepochopil jeho hlubší důsledky.
Anuttara Amnája uvádí, že:
Je jasné, že světlá polovina měsíce je vhodná pro invokaci Bohyně. Ona
se poté manifestuje na svém „trůnu“, symbolizovaném v tantrách Śivovým příbytkem, horou Kailas, na vrcholku její vášně. 26) V temné polovině lunace
potom Lalita 27) generuje
modré, fialové a lila kalas,
viditelné v této fázi rituálu. V Amnája
se uvádí, že pravý magický elixír je možno získat pouze v tomto čase a tak jsou
„tyto znalosti dostupné během rituálu se suvasiní
a jejími přisluhovačkami nitjas“. 28)
Amnája také vysvětluje mystiku
pravé tyfónské gnóze, když vysvětluje zásady vámá marg:
Nauka bhairavas, 29) psohlavých božstev, pochází
z dob starověkého Egypta. Pes, takto zvaný, protože si cenní výměšků, seča
lidského metabolismu, pes, protože nezná strachu, bhairava. Nauka bhairavas je naukou,
která vás může naučit pouze tajemství samaria-bisexuality, nebo rovnováhy, což
přináší největší potěšení.
Tato věda může být ve stelárních dimenzích symbolizována komplexem
váhy-vodnář-škorpion-lev. Váha je rovnováha znázorněná spojením ardhamatras (poloviční písmeno), která
vyzíská nejvyšší elixír, Vodnář je dvojitý proud, tyto proudy jsou dvojí pravdy,
plynoucí z Měsíce sahasráry. Štír je
trojitý jazyk Ohnivého hada, pohlcujícího nektar. Leo, lev světla, dítě čtverrohé, mystické, krásné (AL. II 78). Chymická svatba a skrytý
lvo-had, tedy kombinace leo-scorpio.
Tato čtyři znamení byla dříve používána k označení čtyř směrů prostoru (dik, tedy diklapas). Nejvyšší kala
(elixír), je označován sanskrtským písmenem „ša“, proto dikša. Ale: “Tohle je ze 4: je pátý, který je neviditelný a v něm
jsem já, jako dítě ve vejci.“(AL.II49)
30)
Čtyři znamení, plus znamení Síria (Psa)zahrnuje také pět „M“, či
Ma-karas, které působí na pránu a apánu a jsou naopak ovládány Ohnivým hadem:
Pouze trvalá praxe s těmito substancemi a podobnými zapovězenými
věcmi může odhalit tajemství vstupu do conus medullaris, který se otevře,
jako mávnutím kouzelného proutku. Tato kalpa (medicína nebo elixír) otevírá
systém. Pravdivá kalpa je vytvořena v těle muže, který praktikuje tuto
bhairavas jógu, pro které žena, genitální otvor a jeho sekrece mají nejvyšší
hodnotu.
Effluvia vyroněná suvasiní, jemné či hrubé, spadají do
přesných kategorií:
Někdy jsou výměšky hutné (mudra), někdy vodnaté (madja), někdy horké
(radžas/ravi), 31) a jindy plynné
(prana/apana), opět je to snad vlivem pouhých myšlenek.
Avšak esence, které tvoří konečný elixír, jsou rozptýlené nebo
poškozené, pokud nejsou přímo ovlivněny působením shora:
V suvasiní je tento oheň ve vagíně, nebo spíše v ústí dělohy
a lze jimi přijímat dojmy a předávat vibrace a effluvia, která mohou zabíjet
nebo tvořit, podle povahy manipulací v prováděném rituálu a odtud pramení
potřeba něhy a péče, protože při podráždění vagína vysílá pouze jedovaté
emanace. Dotek rtů a jazyka, doporučované v některých nižších tantrách,
mají tedy pochybnou hodnotu.
Jedno z největších nebezpečí, jehož je třeba se vyvarovat, může být
zapříčiněno výstupem kundalini. Jedna
z jejích funkcí po probuzení je vypalovat toxiny a odpadní látky během
svého výstupu. Ale pokud oheň hoří příliš silně, voda (cerebrospinální fluida),
mohou být vysušena. Aby se zbránilo této možnosti, může být suvasiní „podojena“ a její fluida užita.
Oheň je oslavován ve Védách a zbožňován perskými uctívači ohně.
„Pramen rosy“ 32)
je jediným útočištěm před hltavostí ohně, který tvoří duhově zbarvené halace,
odkazující na Zónu lila. Tyto barvy, třpytící se jako drahokamy, propůjčují své
jméno manipůře (lit. „Město
drahokamů“). V tomto místě rituálu se had plazí skrze díru conus medullaris a nektar apasu vyzařuje skrze lotos:
Nektar začne proudit v suvasiní, je stvořen ze slunce a šukla
semene (a fluida zvaného slunce), to je esence apasu, či bindu, kterou
přijímáme (tj. nasáváme)…
V termínech Śrí jantry, v
této části rituálu, nasává umělec z Digambaras,
čili „prostorem oděná“, v centrální trikoně
otočené vrcholem nahoru. V Kšanikamuktas
naopak pracuje uctívač v muladháře,
podle formule viparita karana (zvnitřnění
smyslů) a v tomto případě má trikona
vrchol dolů: “trikona s tváří
otočenou dolů, dolů obrácený trojúhelník je takto uctíván“.
A v další části komentáře:
Podle těchto lidí je uctívána pouze muladhára. Kundalini Śakti je zde
zvána Koulini. Je uctívána následovníky trikony a tato púdža je temná, černá.
Zde kundalini ve formě bindu dřímá a je zde uctívána, neboť sní. Když se totiž
probudí, v ten moment vyrazí nahoru a to je chvíle mukti (osvobození), proto
jí kaulas říkají kšanika muktas, “přinášející
osvobození v mžiku“.
Tento symbolismus je přenesen od uctívačů Tyfóna z neurčitě
vzdáleného aeonu, ve kterém byl infernální oheň uctíván jako solárně falický
Ohnivý had, „slunce v Amenti“, pozdějších mýtických cyklů, někdy
identifikovaný s bezhlavým, nebo beztvářným božstvem v tunelech
Sétových.
Pro plně iniciovaného kaula
adepta je universum manifestací trvalého potěšení, radosti, amrity (nesmrtelnosti), ze kterého
destiluje elixír nesmrtelnosti. Liber AL
dnes odráží jeho paján vytržení:
Pamatujte, vy všichni, že
existence je ryzí radost, že všechny chmury nejsou nic než stíny, ty pominou a
jsou pryč, ale ta jest tím, co přetrvá.
Je to 75. verš Knihy celkem a toto číslo poskytuje klíč
k přirozenosti „trvalého“. Sedmdesát pět je číslo HILL, zvěstující hvězdy
Lucifera, Světlonoše. Ale především číslo Nuit, hvězdy Bohyně a KHN, jejího
„kněze“ taktéž. Dále má sedmdesát pět hodnotu OGB, což je „milovat“, „radovat
se“, „těšit se“, „smilnit“ a všechny tyto sugestivní formule patří Šelmě a jeho
Šarlatové ženě.
Podle Egyptské knihy mrtvých má Ra, solárně falická energie, sedmdesát
pět jmen a Hast (75) je jméno dávané bohyni Brány nočního nebe. Nuit je také
identifikována s nočním nebem.
Anuttara Amnája tvrdí, že
je jen jedna adhara, která má
skutečnou cenu:
Totiž šušumná, Jóga Šika Upanišad. Kundalini je zpravidla pod ní, když
se prodírá průchodem conus medullaris, všechen život se stane tancem radosti,
ale po celou dobu musíte být v bdělosti a dodržovat akunčanam…
A znovu:
Pro kaulas je mukti okamžitá, jen dodržovat akunčanam a kundalini může,
a to je jisté, vystoupit do šušumná a spojí Śivu s pěti dutinami.
Ale ačkoliv je mukti
realizována v mžiku a tedy mimo čas, není trvalá, pokud se výstup Ohnivého
hada nestal zažitým. Adept pak dosáhne Nirvány, nebo snese oheň vůlí dolů, kde
ho zakotví, jako dživanmukta. 33)Ale ve své koncepci videhamukti se kaulas liší od samjásynů:
Po celý čas nakládáme se suvasiní jako s Matkou, tak aby se
zabránilo znečištění zdroje, ze kterého
bindu získáváme. Jsme tedy my videha, či vidéhamukti, od vášně
osvobozeni a proto přijímáme bindu tak, aby nám, videhas toto bindu vystavělo
duchovní tělo a nahradilo tuto hrubou skořápku, ve které nyní dlíme.
Tato pasáž naznačuje smrt adeptovy vášně, nebo „těla touhy“ a jeho
přechod do duchovního těla, ačkoliv zůstává vtělen (džívanmukti). Bengálští sahajiyas
kultivují „prema tělo“ (tělo božské
lásky), skrze intenzivní oddanost Śrí Krišnovi. Tím se identifikují
s Kršnovou, chotí Radhou, 35)
což vypadá na opačnou techniku, než jakou se zaměstnávající kaulas, ale cíl je tentýž. Poslední
historický projev o premdéha je od
Śrí Thákura Haranatha (1863-1927), taktéž Bengálce, ačkoliv nezmiňuje sexuální
podtext.
|
V létě 1945 David Curwen 35) půjčil Crowleymu stejný
komentář Anandalahari, který tvoří
základ těchto kapitol o Śrí čakře.
Curwenova korespondence s Crowleym naznačuje, že si Crowley, konfrontován
s tímto materiálem, uvědomil neadekvátnost „magických tajemství“, které mu
byli svěřeny Johnem Yarkerem a Theodorem Reussem. 37) Crowley to v korespondenci nepřipustil, ale
Curwen mě informoval, že Crowley
mu to svěřil v osobním rozhovoru. Ve svých dopisech se Crowley ptá na
metodu využívání jazyka, vzhledem k praktické formuli Lambika jógy, již popsané. Ve svých sedmdesáti byl ve velmi špatné
fyzické kondici, již delší dobu nebyl sexuálně aktivní, ačkoliv ve svých
denících naznačuje, že
praktikoval cunnilinctus ve svém pozdějším netherwoodském období. Jakkoliv tomu
tak může být, je evidentní, jak z jeho deníků vyplívá, že začal popíjet
vlastní moč v souladu s formulí Bhairavi
dikša. V dopise Curwenovi píše o Ohnivém hadovi:
…vše se točí kolem kundalini a co je kundalini než had a co je Řekům
had než Ophidian?
V dopise datovaném v srpnu 1945 napsal znovu Curwenovi:
Něco o ophidiánských vibracích. O.T.O. je systém, který v konečném
důsledku vede k jejich poznání a jejich užití. Jejich zneužití je extrémně
nebezpečné a tudíž nemůže být předáno všem bez rozmyslu. Musíte projít náročným
výcvikem O.T.O.
|
Curwem mi roku 1946 sdělil, že byl Crowleym poučen, aby se obrátil na
kapitána Geralda Yorka, který byl aktuálně pověřen Crowleym, aby uvedl na trh
„šťávu suvasiní !“ To je typický Crowleyho humor, který potvrdil sám York
v rozhovoru roku 1948. Curwen pravděpodobně příliš pobavený nebyl. Jeho
jihoindický guru 38) mu
napsal, že Crowley byl „student bratra pobývajícího v Maduře“.
V dopise Curwenovi, datovaném 16. 10. 1945, toto popírá a přiznává svou
neznalost Kaula kruhu. Jeho další
přiznání neznalosti významu esoterického termínu „kalpa“ zdá se podporovat toto popření. Ale sám si vzpomínám na příležitost, kdy jsem
se ho pokoušel přimět ke konversaci o létech v Montague a k mému
úžasu předstíral, že o něm neslyšel! Také napsal Curwenovi:
Tantrická chemie se tolik zabývá fyziologickými formami energie, že se
stává zcela nemožné zachytit toto učení písemně.
A dále v tom samém dopise:
Iniciační rituály vyšších stupňů O.T.O. nebyly nikdy písemně zachyceny. Záležitost je
tak důležitá a v určitém smyslu tak nebezpečná, že nemůže být považována
za rutinní záležitost.
Nemožnost otevřeně referovat o těchto „fyziologických formách energie“
se může zdát nepochopitelná v době Druhé světové války, ale
v Crowleyho časech byly záležitosti, jako tyto, ve veřejné diskuzi
prakticky tabu. Chemie přesahuje pouze
fyziologické funkce, ale ophidiánské vibrace mohou vytvořit bytosti bez pomoci
obvyklých biologických procesů. V tantrách jsou tyto vibrace známé jako
„neznělý zvuk“. K takovému tvoření dochází, když Ohnivý had dosáhne anaháta čakry. Zde tvořené formy jsou
známé jako nirmana čitta (uměle
stvořené mysli) a nirmana deha (uměle
stvořená těla). Blavatská se o nich zmiňuje v Tajné doktríně a
v poslední době byly diskutovány v souvislosti s mimozemskými
kontakty. Ufologové si uvědomují existenci nirmana
dehas, jako skořápek smrti (mrtvých duší), z jiných planetárních
systémů, již zaniklých, či nastávajících. Stejně jako všechny pojmové
konstrukty jsou tyto dva fantomy závislé na vzájemné kosmické provázanosti kamakály, která koncentruje vesmírný
prostor v primární trikoně,
složené z bindu, nada a kala. 39). Tato
formule je vyjádřena v telematice hadita, “nekonečně malého, atomického,
všudypřítomného bodu“, 40)a
Nuit nebo Isis, “nekonečného prostoru s nekonečnem hvězd“. 41)Hadit je reprezentován v
tantrickém systému anusvary, bindu, nebo tečkou (.), Nuit, nebo nada, visargou (:),
společně formují trikonu, kreativní kamakalu (:.). 42)
Anusvara je lingvisticky reprezentována písmenem „M“, nebo „Ng“, jako
v Om (Ong), visarga je
reprezentována písmenem „H“. Tato písmena mají stejnou hodnotu čtyřicet pět,
ADM (Adam), červená země, tj. prvotní muž, nebo „člověk země“ (AL. I.40). Hadit koncentruje energii,
jako osivo, které se rozdělí na pozitivní a negativní a tak aktualizuje proces
manifestace. Tato polární opozita jsou kombinována ve formě čandra bindu, nebo měsíčního semene,
které je reprezentováno ardhamatra,
poloviční m písmenem, či zlomkem, který označuje čtvrtou dimenzi (čas). Čandrabindu je tedy index periodicity. Bindu označuje celkovou potencialitu a nada čerpá z této potence tak, že
se rozšíří do časoprostoru, raději časoprostor tvoří. Tato potence je Ohnivý
had.
Toto jsou specifické kořenné mantry
využívané v evoluci, nebo rozvíjení Ohnivého hada:
1)
OM-kára, která koncentruje trikonu bindu, nada a kala a která je zoomorfně reprezentována sloním bohem
Ganéšou. 48)
2)
Hrím,
která probouzí a spouští Ohnivého hada.
3)
Aim,
která ho pozvedá.
4)
Šrím,
která udržuje tvůrčí růst.
5)
Krím,
která dovršuje celý proces.
Význam bidža manter, které vyžaduje pozorné studium, je vysvětleno ve Woodroffově
Varnamale.
Sedminásobná pranava OM se
skládá z a, u, m, nada(:) a bindu (.), šanta (ticho) a Šantatita
(za všemi koncepty). Toto sedminásobné rozšiřování vede vědomí od
prekonceptuální energie (bindu), ke
„stavu“ za všemi stavy. Finální bidža
Krím je bidža mantra Bohyně Kalika, skrytý princip
tvoření, popsaný v Ritrisukta jako „noc“. Ona je ta, která odhaluje
universum jako stín (čhaja). Ona je
reflexí všech barev (kalas), sama
„nebarevná“, černá. Přesto je zázemím světla a půlměsíc (saši kala) na jejím čele naznačuje, že je původcem nada, bindu, kala, trikony v centru Śrí čakry. Plně vyjádřena, zobrazí se
jako uma (světlo) a ama (temnota), dva póly mezi kterými
blýská vibrace AUM. Jako japa bidža
mantra Ohnivý had postupně narůstá, takže se energie uvolní do nižších
čaker a sousedící podvědomí se stává trvale aktivním. Nada, nebo rozpínání, je reprezentováno v thelémském systému
bohyní Nuit, jejímž negativním polem je hadit (bindu). Hadit je bindu,
jako esence nukleární substance. Hadit je mája
bidžu, nebo semenná vibrace Hrím.
Bidža Krím funguje jako síla tvoření.
Dokonale svobodná hra, lila, „dělej, co ty chceš“, je vyjádřena jako bidža Aim. Zbývající božstvo, nebo
energie, Hrím je Bhuvanéšvari, která
je jedno s Ohnivým hadem.
Sanskrtské rtam (srov. rytmus)
odhaluje periodickou přirozenost fyziologických fenoménů, charakteristických
pro nejprimitivnější základ přirody rtam
(rituál), lunární cyklus lidské samice. Konečné písmeno „M“ označuje esenci čandra bindu (měsíční semeno).
V této intenzivní koncentraci energie spočívá sóma. Ta by se měla vyvolat
vyváženým, harmonickým rytmem, nikoliv být probuzena násilně, bombardována
nelibozvučnou kakofonií. 44) Jak
se vyjádřil Swami Pratyagatmananda Saraswati:
Síla, jako „vjóma“ (OM), udržuje vesmír, ale síla bomby zaniká
v chaosu. 45)
Tomuto prostému vyjádření přitakává příroda ve svém prvotním rtam,
obnaženém, každému na očích, ale jak se zdá, nepochopeném.
Kosmická harmonie (čandah),
nebo lunární rytmus, je základem zde diskutovaných rituálů. Jakýkoliv pokus
narušit tento rytmus může mít za následek nevyvážené vybuzení Ohnivého hada,
může vyústit v katastrofu, neboť se zde nezabýváme ničím menším, než
nukleární a základní energií. V Japa
sutram je psáno:
Moderní technika burcující kundalini…
je nejen bludná, ale navíc „blokuje“ „cestu přímo domů“, tedy kreativní
sílu, harmonizující výstup a sestup a této metodě můžeme říkat „roztržení a
zachycení“… Pokud se jedná o sílu „cesty domů“ (šušumná), jedna metoda
(viz. moderní metoda atomárního štěpení a jaderné fúze) je mylná, zatímco druhá
vhodnější.
Koncem, nebo výsledkem první metody se může stát obávaná bomba, ta
druhá vrcholí ve vjóma Om, dynamickém zdroji a naplněném klidu vesmírné
harmonie (čandah).
Toto srovnání s moderními nukleárními technikami je vysoce
relevantní. Šetrné rozvinutí tří a půl závitu Ohnivého hada zapříčiní, jeho
zavlažování léčivým nektarem, makrokosmu i mikrokosmu. Swami vyjadřuje
záležitost stručně:
Moderní metody štěpení atomových jader nadzvedly kápi hada, kroužícího
kolem Śivových rozcuchaných kadeří. Ale dosud se nepozvedla stavidla Božského
toku (Ganga), který je v nich uzamčen. 47) Štěpením sil
minete „cestu“, potraťte atomovou energií a uvolníte chaos. 48)
Bidža Ohnivého hada je Hrím. Podle Swamího odpovídá Hrí třem závitům hada a čandra
bindu „M“ z důvodů, jež už byly vysvětleny, polovičnímu závitu.
Přenesena do sféry meditace (dhyana) 49) je pranava OM (nebo AUM)
interpretována takto:
„A“ reprezentuje bdění, „U“ snění, „M“ hluboký spánek. 50)
Bindu (ardhamatra) je pak
považováno za bránu k věčnosti, tedy mimo čas. Tato vizualizace je
započata v bdělém stavu, stejně jako všechny aktivity, které se vyskytují
“pod vůlí“ a je udržována vůlí Ohnivého hada, reagujícího na vibrace mantry. To dělá tak, že odhodí (vámá), svůj stín (čhaja). Operace se tak automaticky pozvedává do snového stavu,
který je na úrovni stínu. Ohnivý had reaguje na bidžas , specifické pro každou fázi jeho výstupu (čakry). Dříve nebo později zasáhne
spánek, nikoliv však spánek slepé temnoty, ale oslňující lesk plně
iluminovaného vědomí. Expandující bindu odhaluje
Prázdnotu šušupti, jež není
bezvědomím, ale úplným (purna)vědomím,
úplněk (nada) došel naplnění. Śakti a
Śiva jsou jedním a tato jednota, která je v pravdě nicotou, je Já
(Atman/Brahman). Kruh rozšířeného bodu (bindu)
je tedy skutečným Kaula kruhem, jehož
je Šrí čakra lineárním symbolem a jantra vyjádřením v čase.
Bod zásadního významu je konečnou branou, reprezentovanou polovičním písmenem, ardhamatra, který značí entou dimenzi, šestnáctou kalu, která se spojí s nejvyšší kalou v bezčasí. Swami Pratyagamananda Saraswati to nazval „mysteriózní „cestou“, která spojuje potencionální a skutečné“. Což prakticky popisuje Ohnivého hada.
|
1.
Podvědomí, dutá země, atd.
2.
Mnoho UFO je popsáno jako nehlučné, ačkoliv
vydává pozitivní vibrace.
3.
Viz.
Outer Gateways (Grant) kapitola
šestá.
4.
Šestnáctý stupeň, tj. úplněk (sahasrára).
5.
Viz. Magical
Record of the Beast 666 (Symonds a Grant) esej o amritě.
6.
Aleister
Crowley and the Hidden God (Grant)
kapitola jedenáctá.
7.
Odkazuje na některé z Crowleyho experimentů
s elixírem života. Viz. amrita.
8.
Tantrický komentář.
9.
Z komentáře. Púdža má úspěch, nespěchají-li
účastníci na coitus.
10.
Ibid.
11.
Viz. The
Lost Light (Kuhn)
12.
Popsáno v Trišiki Brahmana Upanišad, jako „srdce muže“, jeho vitální centrum.
13.
Srov. Garuda
Upanišad.
14.
V Anuttara Amnája je celá šušumna
identifikována s brahmarandrou zdůrazňujíc mystickou poučku, že cesta je
totožná s cílem.
15.
Viz. Magick
(Crowley), str. 74.
16.
Adrahamantra
OM.
17.
Hinduistická triáda: Brahma, Višnu, Śiva.
18.
Tedy popel asociovaný se Śivou, nebo prach
z Matčiných nohou.
19.
Proto je titul suvasiní „sladce vonící žena“.
20.
Slavný komentátor z Orissy, 1504-1532.
21.
Panča-pět,
dasa-deset.
22.
Dopis Davidu Curwenovi z druhého listopadu
1944.
23.
Viz The
Garland of Letters (Varnamala) (Wodroffe).
24.
Tj. ve spojení s „Velkým hadem“- Ohnivým hadem.
25.
Vezměte na vědomí, že součet písmen OTO a AA se
také rovná pět seti čtyřiceti dvou a šest set šedesát šest plus čtyři sta
osmnáct (tj. manifestace do hmoty) je rovněž pět set čtyřicet dva.
26.
Tj. „jazyk soumraku“ (sandhybaša) vkládá sekrety na bhhurja
plátek (Bhu-prastara, „lotosový
trůn“) a v Kailasa prastara („vrchol,
prastara“), kdy suvasiní vrcholí v „šestnáctém“ elixíru.
27.
Sexuální aspekt Ohnivého hada.
28.
Účastníci reprezentující dny a noci dvojité
lunace.
29.
Z nichž Ananda Bhairava je riši Śrí vidja
30.
Mystérium vejce je plně objasněno
v posledních třech kapitolách této knihy.
31.
„M“ je na tomto místě porušeno, s otazníkem
a slovem „mamsa“ za ním. Je možné, že tato makara, mamsa má vyjadřovat „vztek“, nebo ohnivý aspekt lunární fáze. K. G.
32.
Cerebrospinální fluida manipůra čakry.
33.
Osvobození v těle.
34.
Osvobození po smrti fyzického těla.
35.
Viz. The
Post-Caitanya Sahajiya Cult of Bengal (Bose)
36.
Pokročilí studenti tantro-alchymických technik.
Viz Remembering Aleister Crowley
(Grant), str. 49.
37.
Viz. kapitolu 2.
38.
Autor tantrického komentáře, uvedeného na těchto
stránkách.
39.
Bindu,
kreativní semeno, nada, nekonečný
prostor, věčnost.
40.
Crowley, Magick,
str. 143.
41.
Jméno ISIS ukryté v AL. I. 22 a identifikované s „I em“.
42.
V západní arkanické tradici byla trikona symbolicky znázorňována třemi
tečkami Svobodných zednářů.
43.
Proto je toto božstvo invokováno hinduisty na
začátku posvátné ceremoniálu, nebo před důležitou cestou, stejně jako světským
podnikem. Slon je přirozeným indickým prototypem nadlidské síly, energie a
stability.
44.
Viz. Outer
Gateways (Grant)kapitola šestá.
45.
Japasutram,str.
296.
46.
Ibid., str.
303.
47.
Odkaz na dobře známé obrazy Śivy jako řiditele
blahodárné Gangy.
48.
Japasutram,
str. 304-5.
49.
Jóga, při které je Ohnivý had probouzen
imaginačním cvičením, na rozdíl do jeho probouzení metodami hathajógy.
50.
Tato interpretace souhlasí se Śrí Atmanandou,
advaitským mudrcem z Trivandrum (1883-1959).
Žádné komentáře:
Okomentovat