Kaula
rituál ohnivého hada II
Popsali jsme
rituál, který nesporně tvoří základní kostru středověkých alchymických textů,
popisujících destilaci nejčistší energie z hrubé hmoty. Tyto texty kladou důraz
na substance, obyčejně považované za bezcenné, ba nepříjemné, jako výchozí
materii, ze které má být elixír života extrahován a rafinován. Nejvyšší
tajemství alchymie bylo odhaleno nemnohým a tito nebyli vždy členy bratrstev
kabalistů, svobodných zednářů 1), nebo templářů, kteří ho nepochybně vlastnili, i když
později zneužili. Je například znatelně přítomno v raných afrických fázích
mysterií, které udržovaly nejstarší tyfónské tradice a ze kterých tantry a Śrí čakra zachovaly, zejména ve svých jantrách, přeživší ozvěny.
Psychofyzická
mysteria Ohnivého hada jsou vyučována v Anuttara Amnája dokonce i dnes, v některých pečlivě střežených
svatyních západních a orientálních řádů. Bohyně vtělená do suvasiní, vyzařuje magicky nabité substance, které jsou chemicky
nerozlišitelné od tělesných sekretů zdravé ženy. Jsou systematicky užívané adhikaris pro bisexualizaci organizmu a „zaplašení všeho strachu“. Jedno
ze stále se opakujících gest suvasiní
je strach zahánějící abhaja mudra,
vytvořená pozvednutím pravé paže. Společně s varada mudrou 2), dolů otočenou levou paží, vytváří
tato simultánní gestikulace svastiku,
která symbolizuje vířící kolo (disk nebo čakru) světla, aktivované probuzením
Ohnivého hada.
Obětování jídla, na posvátném ohni z kravského trusu |
|
Indická „limča“ z kravské moči. |
|
V mystických
manuálech se hovoří o vasanta, či vůni, asociované se zónou va sa,
genitourinárními sekrecemi, používanými
k probuzení spící bohyně. 9)
Tamilští adepti tvrdí,
že „ je zde jistá kalpa (medicína), která může otevřít sedm pouzder conus
medullaris a tou je popel z lidského hnoje“. 10)
Podle prvotní tyfónské tradice je ústí kuželu otevřeno
Ohnivým hadem, když je probuzen „nižší „ pránajámou,
tj. kontrolou dolů se pohybující apány.
Sandilya Upanišad definuje pránajámu, jako spojení prány a apány. Náda (Śakti) a bindu (Śiva) jsou tím, co je zde
spojováno (maithuna). V současné
knižní produkci nemáme manuál jógy s podrobnostmi o obřadech zahrnující
tyto prány. Liší se od kultu ke
kultu, se zvláštnostmi individuální suvasiní
a mohou být předány a přijaty pouze v kontextu vztahu guru – čéla.
Tak bylo
prohlašováno agastyans 11), že „skvělý stav“ je
dosažen pomocí akunčany Ohnivého
hada, bez nutnosti pránajámy nebo
jiných jógických procedur. Akunčána
bisexualizuje praktika. Androgynní Bafomet templářské tradice (a jemu příbuzné
symboly) naznačuje, že užívání tohoto, nebo podobných předpisů, zahrnuje
zaměňování rozličných kalpas a kalas, z nichž moč velekněžky je
vždy hlavní ingrediencí. Specifická vlastnost tohoto rituálu byla přísně
střeženým tajemstvím a to málo, co bylo vyzrazeno, bylo pochopitelně náchylné
k nedorozumění. Neporozumění této formuli může zapříčinit katastrofy,
které jsou spojeny s jejím používáním. Tento symbolismus je považován za
odporný těmi, kteří nerozumí jeho významu, má však přesvědčivé kouzlo pro
některé kasty sadhakas a proto
probíhají v současnosti pokusy o rekonstrukci jeho pravého obsahu.
Hindové a Tamilové
zastupují tyfónskou tradici v textech známých jako agamas, což značí „předvěké“. Tyto výstižně popisují vlivy dokonce
starší, než Afro – Egyptské. Prastaří byli ti, jejichž stíny občas zahlédli
velcí riši, indičtí žreci. Termín šruti, „slyšení“ byl používán Hindy pro
tajné texty, které je popisují jako „bytosti bez lidskosti“ (apaurušaya) a tato Véda sama, je slovem nad lidské promluvy, vyprávějící o poznání
nejvyššího. 12)
Hathajogíni kladou velký důraz na pránajámu. Pránajáma značí kontrolu vitálního dechu, cirkulujícího tělem skrze
nádí, nebo subtilních nervových
center, z nichž hlavní byly určeny pro Slunce, Měsíc a oheň. Pránajáma je podle těchto jogínů
esenciální praktikou. Když Ohnivý had prochází nervy podél šušumny 13)
do nejvyšší čakry, člověk zakouší poznání nejvyššího. Džnána nebo gnóze je osvobození z otroctví fenomenální
existence. Méně pokročilým sadhakas,
těm kteří vyhledávají kontrolu nad fenomény spíše než osvobození od nich, byly
svěřeny siddhis, tedy magické síly.
V Anuttara Amnája, ačkoliv akunčana Ohnivého hada byla pokládána za
pravou pránajámu, je zmiňována apanga Bohyně, „pohled úkosem“ Dévi. Bylo pozorováno, že oči suvasiní
v transu míří nahoru, jako v sexuální extázi, když během akunčany Ohnivý had útočí proti conus medullaris a blýská se podél šušumny. V tom okamžiku se uctívači
ztrácí v extázi.
To je etapa
rituálu, ve které Ohnivý had představuje sám sebe a nesmí být zaměňován
s dušemi uctívačů. Suvasiní získává
výraznou a vznešenou osobnost a je bez obalu řečeno, že ona už více není
„kravou“, jako zbývající ženy. Vyznačuje se pevnou vůlí a uplatňuje jí. Už není pouze vozítkem pro bohoslužby. Řídí
pobožnost a opravuje chyby v rituálních procedurách, jestliže k nim
dojde a trestá ty, kteří vybočí z řady. 14) Tato pozitivní kontrolní role je od suvasiní předpokládaná při nástupu
vytržení a po celý následný věštecký stav rituálu.
Výsada udělovat
„trest“ suvasiní, velekněžkou, nebo
matkou čarodějnicí, přežilo do moderních časů, jak je doloženo v grimoáru
Kovenu, jemuž předsedala Yelda Patersonová 15) a jenž se zmiňuje o roli čarodějnice v této
souvislosti. Mimoto se v Outer
Gateways mluví o starém původu Kovenu a jeho přežití ze dnů salemského
masakru. Nebezpečí pochybení během
rituálu je extrémní, vzhledem k těsné fyzické blízkosti účastníků, během
vydání a spotřeby elixíru. Suvasiní proto přísně kontroluje veškeré prohřešky
proti rituální etiketě, způsobené intoxikací vyvolanou požitím elixíru, nebo
vyvolané jejími divokými gesty a pohledy.
Dítě, magické nebo
mystické, které je cílem rituálního plození, je známé jako trpaslík, 16) nebo mužíček. Jak jméno vámána naznačuje, odpovídajíce pojmu
žena (vámá), házet nebo zvracet
vlevo, (vámá)nebo lunární stezka,
obsahuje esenci nesmrtelnosti. 17)
Vámá marg (levá ruka a lunární stezka) vede
ke zhroucení psychofyzických funkcí, které vrcholí mystickou „smrtí“.
Stezka viparita karani , obrací touhu
po smrti a umožnuje suvasiní vydat
elixír života. 18) Tato
formule zahrnuje esenci nevyčíslitelné hodnoty, sbližuje tyto extrakty
s alchymickou prací a je opomíjena jako nečistá ostatními lidmi. Kalagni Rudra Upanišad obsahuje pokyny
pro přípravu somy, nebo madja. Komentátor nejprve uvádí, že soma „opíjí“ a tak:
Mámsa zůstává masem,
mina stále plave jako ryba ve vodě, která ji obklopuje, mudra je tajemstvím pro
všechny a nemůže být předána než slovem od úst k uchu guru a maithuna je
praktikou, která vyžaduje suvasiní, mimo ty vzácné případy, kdy pravá maithuna
sama o sobě oživuje po vyčerpání půdžou.
Víno, nebo madja, je moč suvasini poté, co Ohnivý had absorboval amritu, čili nektar z nejvyšší čakry sahasrára. Tento nektar, nebo soma, je „měsíčním truňkem“, ve starověkých védických tradicích. Maso, mámsa,
je lunární emanace vtělená do menstruačních fluid, v určité fázi jejich
toku a ryba (mina) výměšek plavoucí
na vodách lotosové tůně. Maithuna je
mystické spojení Śivy a Śakti, vědomí a energie v sahasrára čakře.
Uctívání lingamu |
Stará gnóze se
implicitně zabývá psychomagickým zářením, které vyvolává mantrické vzrušení
Ohnivého hada. Vyjádření a manifestace této esence v muladhára čakře prochází skrze fyzikální „lotosový květ“ suvasiní. Tato tantrická věda byla a
stále je známá, jako Śrí vidja, pravá
mantra šástra. Čakry neovlivňují fyzické tělo, dokud nejsou ovlivněny pohybem
Ohnivého hada, buď vědomě (tj. pod vůlí), nebo nedobrovolně, vlivem zvenčí.
Relativně vzato je druhý případ méně obvyklý. Spolu s těmito pohyby se
vyskytují doprovodné zvuky, podobné bzukotu včel nebo hukotu hmyzího roje. Také
kola, nebo koule briliantového světla, někdy v živých barvách. Dnes
vnímáme stopy a dozvuky mimo tělesných zkušeností v nebi, oceánu a hluboko
pod zemí. Jakoby Ohnivý had aktivoval
terestriální silové zóny, nebo odrážel do prostoru subatomární
radiaci probuzených čaker. Tyto fenomény varují před nebezpečím selhání
provázející exaltaci Ohnivého hada, ke svému konečnému cíli – sahasráře. 19) Země začíná znít katastrofickými efekty
nepodařených stimulací Ohnivého hada. 20)Tyto a podobné fenomény přispěly novými podněty
k nesprávnému srovnávání Tantra
Šástry s takzvanou „černou magií“. Tato byla později spojována
s jednotlivými sektami Vámá marg,
protože pseudo kaulas obdrželi pomocí
sexu elixír, který otevíral čakry
dříve, než bylo dosaženo rovnováhy. V takových případech byl výsledkem
nanejvýš výplod fantazie. Pravý elixír nemůže byt získán při sexuálním spojení,
perversních sexuálních praktikách, ani vizualizací posvátných písmen abecedy na
plátcích lotosu, nebo v trikoně Śrí
čakry. Může byt obdržen pouze úplnou transformací kama v prema, a to
éterizací kama v halaci fyzické
esence, spiritualizací jakékoliv matérie, se kterou přijde do styku.
Když se apanga ,39)nebo oko lásky suvasiní během rituálu začíná otevírat, rozzáří se a normální
vědomí se utiší. Suvasiní se odhalí zcela přirozeně, jako před svými milenci, ale
další kroky nejsou dovoleny…. Když se
projeví tumescence, je třeba hlídat a čekat na detumescenci a sekrety, které
následují. Ať už je to bindu či nada, nebo nějaká nižší fluida, mají svou
hodnotu, pocházející z kundalini roznícené suvasiní.
Již zmíněných tři sta
šedesát paprsků emanuje z nohou Bohyně poté, co absorbovala měsíční nektar
ze sahasráry. Šedesát čtyři paprsků
pochází ze spirituálního regionu, sedmdesát dva z oblasti čtvrté dutiny
nebo višudhy. Jedno sto třicet šest
paprsků pochází z lunární zóny. Jedno sto a šest paprsků vyzařuje ze
solární zóny, z nich padesát čtyři z anaháty
a padesát dva z manipůry.
Z regionu ohně vyzařuje jedno sto osmnáct paprsků, šedesát dva ze svadhištány a padesát šest
z oblasti prostaty, sušumny. 40) Všechny společně se
materializují, ale zřídka kdy, mikrokosmicky během Kaula rituálu, externalizované reflexe jednotlivých magiků mají být
manifestovány. Během práce New Isis Lodge
například, bylo „UFO“ vnímáno jako „reflexe prožitého orgasmu“. 41) Jinými slovy, některé druhy
UFO jsou vedlejšími produkty magické práce, nadbytečnými energiemi, které
prosakují a aktivují své subtilní protějšky v zóně Lila. Tyto „tangential
tantrums“ jsou zkoumány v Hecate´s
fountain.
|
Stromy nebeské sestávají
z pěti dutin o čtyřech, třech a pěti komorách, hypofýzy a šišinky mozkové.
barvy a tvar, které v nich hrají,
přispívají k nebývalému opojení. Cíl kundalini je v oblasti šišinky a když
je tento bod pozorně vyhledán, celý svět vypadá, jako iluminován plameny. 21)
Když je Ohnivý had probuzen
a stimuluje tělesné čakry, pak jsou
cerebrální centra vyprázdněna díky vibracím, slučujícím tělesné sekrety
v oblasti muladhára čakry. V těch amnájas, kdy je suvasini sexuálně
angažovaná, se tato fluida shromažďují v penisu, vsrkávají se a absorbují
Ohnivým hadem, v muladhára čakře
uctívače. Tato metoda není zaznamenána v Anuttara Amnája. Artur Avalon uvádí tuto praktiku 22) v souvislosti
s mudrou:
Hatha jogín nasává
ženskou energii, bez uvolnění své vlastní síly, nebo substance – praktika,
která (nehledě na jiný důvod) je odsouzena, jako škodlivá ženě, která tímto
zacházením „vadne“. 23)
Crowley usilovně
hledal přístup k těmto fluidům skrze cunnilingus, odedávna užívanou technikou.
Anuttara Amája jí neobsahuje, třebaže
původní komentátor Ananda Lahari
zmiňuje techniku zvanou „vyšší cunnilingus“. To může znamenat uvolnění sekretů
pomocí magnetických pohybů a jejich získání pomocí jazyka z bhurja plátku, 24)připraveného pro jejich sběr. Tato metoda je
užívána v bhu prastara, fázi
rituálu, která zahrnuje extrakci ronícího se elixíru (prastara), či rozpjatého orla suvásiní,
nebo ze suvasiní na svém trůnu (meru), nebo na vrcholu (Kailasa prastara)její extáze.
Shrňme tedy
v krátkosti: Ohnivý had je probuzen v muladhára čakře a veden vůlí nebo pozorností 25) ke svadhišthaně, k vodám, na kterých plyne magické universum sadhaky. Pak v solárním plexu (manipůře)zakouší spálení (iluzí) svého
magického universa. Dále v srdečním centru, anaháta čakře, „slyší“ neslyšitelnou semennou mantru stvoření – OM.
Dále je višudha čakra, kde se
rozpouští ego. 26)Teprve
zde začíná vnitřní cesta, která je smyslem iniciace a transcendence mysli,
která se otevírá k vnímání sebe sama. Myšlenka je sledována ke svému
zdroji, nebo vůli adžna čakry, kde čéla přijímá přímý vnitřní směr od gurua. Když bylo tohoto dosaženo, ale ne
dříve, Ohnivý had iluminuje adžnu
chladnou září, vycházející z plného měsíce nejvyšší čakry, plně rozvitého
lotosového květu, nebo Śrí čakry. Pak
se stává králem šťastným navěky.
Tantrická thanka:Opičí bohyně provádí felaci Ganéšovi, zatímco menstruuje do poháru z lidské lebky.
|
.
|
V mozku je
lokalizovaná mikrokosmická čakra, která plně rozvíjí tělo bohyně, načrtnutím Śrí jantry. Dříve citovaný zasvěcený
komentář shrnuje tento proces ve čtyřech různých stupních:
Průchod Kundalini
skrze šušumnu, vyvolává aktivitu mozkových center, čtyř komor corpora
quadrigemina (čtyři tváře Brahmy s jeho hýžděmi a varlaty), hypofýzy, která je
ve třetí komoře (kamakala, nebo šestnáct stanic měsíce), šišinky mozkové v páté
komoře, a všechny z nich, jestliže musíme použít výraz čakra, jsou
ovládány čakrami v mozku a korespondují s nervovými kořeny muladháry,
svadhištány atd., což jsou centra lidské síly.
Sexuální funkce
souvisí s mozkem a cerebrospinálními fluidy, která jsou aktivní
v blízkosti těch center, které Ohnivý had vzruší. Pokud jde o sexuální
sekrety jako takové, Ohnivý had neustále vyměšuje jemné efluvium, známé jako odžas. Odžas je ve spermatu, nebo jeho ženském
protějšku a je schopen omladit tělesný systém čaker. Plyne z „nohou Bohyně“,
lokalizovaných v oblasti
kokcygeálního plexu. Odžas se může stát elixírem života. Vychází
z těla jako odpadní produkt, spolu s močí, menstruační krví a s bindu samotným. Je to poslední a
šestnácté fluidum, které vychází z ženy, když pouze čtrnáct z nich je
obecně známo. 27)
Z fluid je moč
první a nejslabší, radžas ,menstruační sekret další a bindu je poslední sekret,
v současnosti na západě neznámý a dosažitelný pouze Śakta tantrou a jejími
analogy v Mongolsku, Tibetu, Číně, Peru, Mexiku a jinde. Tato fluida bisexualizují
muže i ženy a přináší oživení
mimořádného rozsahu. Na východě je známa příprava patnácti druhů fluidických
sekretů z ženy, všechny z nohou Matky. Šestnáctá je udržovaná
v tajnosti a zve se sadhaka kala, paprsek nejvyšší hodnoty. 28)
Kankalamalini Tatra,
citovaná Valonem, 29)zmiňuje
sedmnáctou:
Uvnitř oplodí
sahasráry, v kruhu měsíce, je sedmnáctá kala prosta vazeb. Její jméno je unmani,
zbavující pout závislosti na světě.
K čemuž Avalon přidává tento komentář: 30)
Toto je sedmnáct kalas
Měsíce, ale nektar ronící ama a nirvanakala, jsou pouze na tomto stupni odhaleny.
31) Ostatní kaly jsou zmiňovány v Skanda
purana (Prabhasa Khanda).
Mimoto Védy tvrdí:
Východ (dvala –
dveře)tohoto vtělení 32) je posvěcený. 33)Vysílá
záři. Je velké množství forem nektaru, mléku se podobající…
Náš komentátor uvádí:
Moč zdravé ženy je
základem, ze kterého může být omlazující nektar vyzískán.
Jak prohlašují
zasvěcenci Anuttara Amnája, zřídlo bindu je v pěti dutinách, ale
kouzlo sexu odvrací pozornost od těchto sekretů, které „mají cenu zlata, jak
v obchodě, tak pro zdraví“. Navíc ženský orgán:
Propůjčuje štěstí
v každém směru… ten kdo pozná světlem iniciace síly tohoto města, jež
nabízí nektar Brahmově velké mysli, jemuž žena 34)uděluje
dlouhověkost, slávu a zušlechťuje mysl potomstva. Taková je skutečná velikost
ženského pohlavního orgánu a kundalini. 35)
Ale stav nejvyššího
poznání může být dosažen pouze tehdy, když všechny touhy ustanou: „ Pouze ženské bindu, může uspokojit muže“.
Tamilský text uvádí: „ Jenom ti, kteří
ovládají touhu po ženách, budou žít, ostatní jsou mrtví “ …. „Ale omlazení nemusí být nakonec žádoucí…
„ uzavírá komentátor.
Co si máme vzít
z těchto textů? Myslím, že se otevírá nová dimenze, když Ohnivý had
proráží otvor conus medullaris.
Pravděpodobně leží vodítko ve výrazu „mysl potomstva“. Postup Ohnivého hada
vysílá mysl do jiných dimenzí. Na určitém stupni jeho výstupu vzniká potomstvo
v samotné mysli. Jsme zde, abychom vyjádřili Moudrost S´lba – v říši dětí Isis. Náš komentátor uzavírá:
Kdo pozná oheň Indrův,
36) je emanacemi těchto rituálů rozsypán jako písek, jak
zde, tak v dalším vtělení, proto zachází s dámou ohleduplně a
v čistotě.
Znovu zde vidíme
paradox živých venušských rituálů, kombinovaných s měsíčním chladem,
indiferentním k erotickým mechanismům. Problém a paradox je, jak generovat
vitální sekrety nabité proudem tající lásky (prem) a zároveň zůstat netečný ke smyslovým podnětům, během kterých
musí púdžari zůstat
v pohotovosti, s cílem absorbovat z bhurja plátku vitální esenci. Liber AL pravděpodobně zmiňuje stejný problém:
Nebuď zvíře, pročisti
své nadšení! Když piješ, pij, dle osmadevadesáti pravidel umění, když miluješ,
vynikej smyslností, a když už děláš cokoliv radostného, ať je v tom
jemnost! 37)
V Anuttara Amnája je fyzickému završení
lásky třeba zabránit. V ideálním případě, pokud se podobně jako v Rilkeho
poznámce city zamilovaného podaří podržet bez sentimentu, může být čistá
kreativita udržována donekonečna. Rilke nebyl první, kdo tomuto ideálnímu
vzorci přikládal nejvyšší důležitost a možnost dosažení nesmrtelnosti.
Bengálští sahajisové obrátili před
staletími pozornost ke stavu rafinovaného vytržení, vyvolaného absencí
milovaného. Podobně láska gopís 38)ke Krišnovi byla rozpálena
extází jejich vroucí touhy po jeho přítomnosti. Tato mystika nepřítomnosti
milovaného, v jakémkoliv přestrojení, je blízká básníkům na celém světě.
André Breton sumarizuje takto: „Umístěte svůj cíl navždy daleko před sebe a tak
si napořád udržíte svou touhu“.
Nepolevující
pozornost je klíčem k úspěchu v Kaula
rituálu. Vyznavač je varován před kouzlem Bohyně a nástrahami které
představuje:
Sahaja maithuna |
|
Takto „vyzařující
paprsky“ vyjadřují emanace plně funkčního Kaula
kruhu, sestávajícího ze čtyřiceti tří nebo čtyřiceti čtyřech celebrantů. 42) Jejich rozdělení do
kategorií Měsíce, Slunce a ohně naznačuje, že UFO může být klasifikováno
makrokosmickými korespondencemi tří párů čaker, které ustanovují subtilní
anatomii člověka. 43)
Z kasty
tanečnic Devadasis ,známých jako vasinís, kněz vybírá kandidátky pro
každý stupeň rituálu. Vasinís mu
posluhují v osmi skrytých trojúhelníkových zónách, které obklopují suvasiní. Jóginís
jsou společně odlišnou kastou, zkušené v přípravě olis 44), popsaných v Hathajogapradipika. Jóginís jsou obyčejně, ačkoliv ne
trvale, odlišeny zvláštními schopnostmi, které ve vhodných chvílích předávají,
nabízejíce elixíry. Třetí třída Akašanís
,jsou převážně venušské povahy a vyžadují velmi pečlivé zacházení. Nejen, že
vyzařují téměř hmatatelné „kouzlo“, ale při sebenepatrnějším kontaktu
s nimi, tělesném nebo astrálním, mohou uspíšit detumescenci. Je proto absolutně nezbytné vyhnout se
jakémukoliv kontaktu s nimi, během průběhu rituálu. Jejich stanoviště leží
v oblasti bhupura, u vnějších
bran Śrí čakry. 45)
Rekapitulace:
v Kaula kruhu jsou čtyři akašanís, které jsou nejvzdálenější. Následuje
šestnáct jóginís a pak osm vasinís, které jsou vedle trikony, zóny suvasiní. Pokud jsou přítomni magicky kompetentní muži, jsou
umístěni ve stávajících trikonas a dalas.
Během staletí bylo
v Anuttara Amnája shromážděno
množství slokas, čili veršů, detailně
popisujících tyto tři druhy žen, vhodných pro Śakta tantra rituál a jejich vzájemné vztahy.
V Upanišadách,
citovaných Avalonem, v The Serpent
Power stojí, že když kundalini
spí, člověk bdí, ale když člověk spí, kundalini
je v pohybu. To ona správně 46)
řídí přijímání měsíčního nektaru v sahasrára
čakře. Živé události se ukazují jako sny v jasné rose jejího výstupu,
živé vize mohou vyvstat, když překračuje višudhu
a adžnu. V temné komnatě snící
mysli se převalují negativa podvědomí, jejichž obrazy blednou ve třpytu jejího
spojení se Śivou (čistým vědomím). To nastane poté, co se individuální vědomí
sloučí se zapomněním šušupti.
Vklouzávaje pod přikrývku, chystáme se ke spánku a to proto, že když Ohnivý had
opouští svůj příbytek (svahdištána čakra),
tělo ztrácí teplo. V lidské mase, pouze čhaja 47)
Ohnivého hada, vystupuje na Měsíc a tím rozhýbává astrální světlo a tvoří
obrazy (sny). Ale když adept obrací solární a měsíční proud, 48)Ohnivý had proráží otvor šušumny, blýská se nahoře a opouští beze
zbytku tělo, které začne mrtvolně tuhnout, než se znovu oživí jeho návratem.
Fragmenty těchto
nauk nám ukazují, že aktivity kundaliny
nejsou omezeny pouze páteří. Její čhaja, nebo stín, vyzařuje ven a
magnetizuje astrálního dvojníka adepta. Profesor Mukhyopadhyaya 49) píše, že k tomu, aby
pronikla celým tělem, nepotřebuje kundalini vystoupit z muladhára čakry. Ta je právě východiskem, na kterém Ohnivý had
operuje v „imaginačním režimu“ pátého stupně O.T.O.
Dvojník Ohnivého
hada nereaguje pouze na imaginační cvičení, nebo schopnost představivosti,
přesahuje limity těla, slučujíce se s kosmickými energiemi,
symbolizovanými hvězdami a planetami (viz kapitolu 7, níže). Což znamená, že
vířící disky (čakry/UFO)
z Uranu, Neptunu či Pluta ukazují zřejmou cestu z bazální čakry.
V tomto centru Bohyně rozpouští magikovu konceptualizaci do nekonceptuální
kosmické energie. V Uttara kalas
je nastíněna tato možnost rozprostření do universa. Nadto jsou dnes magici,
kteří se spojují se silovými zónami
nezměrného prostoru a prázdnotou mimo čas.
Tři faktory formují
primární elementy v každé generaci ritualistů ophidiánského proudu. Tyto
tři faktory jsou Ohnivým hadem adepta a suvasiní
je spojuje, působící jako sféra jejich lila.
50) Rituální vliv
dvojníka suvasiní ovlivňuje adeptova
dvojníka, jako kontrapunkt ve hře sil. Toto vzájemné ovlivňování generuje velmi
potentní elektromagnetickou energii, která zaštituje čhaja proti útokům odtamtud. Pokud proud mezi uctívačem, či uctívači a suvasiní ,nepřekáží cirkulaci, 51) může adept vplout do oceánu prostorů, své vlastní vitální kuličky.
Sluneční koróna |
Předností Lalitiny síly je v tom, že takový
„vesmírný koráb“ je nenapadnutelný. Stín, nebo čhaja, je duševní skořápka, která v tu chvíli vyzařuje smrt,
což trvá pouze v omezeném období. Taková klifa může být ovšem přijata pouze nesvědomitým čarodějem, což
ovšem není cestou adeptů Anuttara Amnája,
kteří dokáží neutralizovat tyto potenciálně rozkladné shluky a umožnují jejich
rozpuštění v harmonii kosmické lila Bohyně.
Slunce má podobného
dvojníka čhaja, sluneční korónu,
která je jeho chotí, světlejší, než cokoliv si můžeme představit: „spojení čhaja a surja (stínu a slunce) plodí jama
(smrt)“ říkají tantrici. V chaldejské tradici smrt označuje dveře Daat,
odpovídající višudha čakře, prahem
kosmických silových zón mimo časové cykly.
Když není plně
zasvěcená suvasiní k dispozici,
je vizualizována ženská forma v těle adepta samotného. To je postaveno
mezi sahasrárou, kde je generováno bindu a
oblastí prostaty, muladháry. Pokud je
přítomna skutečná žena, je bindu
vizualizováno v oblasti jejího třetího oka, slunce na jejím pravém ňadru,
měsíc na levém, Ohnivý had je lokalizován v její vulvě. Hlavním ohniskem
je bindu, omlazující kala, jež je magickou esencí
mozkomíšního moku destilovaného během maithuny.
Situs tohoto nektaru je okolo prsou. 52) Během antara
teluke Taittirija Upanišady, lambika
jogín shromažďuje nektar v oblasti višudha
čakry, přehrazujíc střed horního patra jazykem, což zabraňuje stečení
nektaru do svahištány, kde by mohl
být rozptýlen a ztracen.
V dopise
Davidu Curwenovi 53) (7.
11. 1945) Crowley píše:
Některé školy učí, že
amrita (nektar) stéká přirozeně a normálně z brahmarandhra čakry. Je však
zachycena ohněm agni v břiše a její cnosti zničeny, proto v praxi…
zavírá horní patro jazykem.
Crowley v té
době bažil po informacích o:
Každodenních
praktikách, které povedou k tomu, že se manifestuje… k otočení jazyka zpět
v ústech, takže amritě je zabráněno stékat do trávicího systému a její
ztrátě.
Oheň a Slunce jsou
zaměnitelné termíny v symbolice, jejich emanace nejsou přesně vyvážené,
ani nejsou zcela protichůdné. Joni
pod nimi je, jak už bylo dříve uvedeno, identifikována lambika jogíny, kteří svůj symbolismus omezují na hlavu a tváře
s bodem na patře. Jiné kulty ji také lokalizují ve čtvrté dutině (višudha). V Anuttara Amnája je nicméně pozornost fixována v joni, v místě, kde vznikají
myšlenky a kde se začíná manifestovat láska. Takto se každá myšlenka stává
aktem lásky. 54)
1) V jejich
nejvyšším a nejskrytějším stupni.
2) Varada mudra ukazuje k zemi a
indikuje muladháru, čakru manifestace.
3) Lit.
výměšek krávy
4) Viz.
Zodiak v Denderah, vylíčen v Book
of the Beginnings (Massey) část II.
5) Rudá
a černá byla ve starověkých mysteriích synonyma.
6) Mámsa, madja,mina, mudra a maithuna.
7) Jména
dávaná bájným vodním obludám jako krokodýl, aligátor, hroch atd. V zodiaku
makara zobrazuje v této formě
mořskou kozu. Tento zootyp používala kněžka při obřadech. „Vody“ jsou kalas nebo krev, proto „šarlatová“ žena.
8) Další
omyl, i když není pravděpodobně okamžitě zřejmý, a ke kterému Crowley sám
bohužel neúmyslně přispěl, je dědictvím jeho systému po stanovení zákona
Thelemy. Mám na mysli XI. stupeň O.T.O., který zahrnuje specifické kalas, které jsou zcela nepřítomné
v mužském organizmu. Jsou to postupy, které Crowley přijal do tohoto
stupně a o nichž sám tvrdil, že jsou ohavné, pokud se používají v jiném,
než magickém kontextu. Skutečnou formuli tohoto stupně rozpoznal až později,
příliš pozdě k nápravě v oblasti praxe, týkajících se vyšších stupňů
O.T.O. , který byl tehdy pod jeho vedením. Vnitřní nauky, týkající se těchto
stupňů, nebyly Crowleymu jeho předchůdci předány v plné šíři. Theodor
Reuss sám obdržel pouze jejich fragmenty od obnovitele řádu dr. Karla Kellnera.
Kellner je naopak obdržel od tantrických adeptů Anuttara Amnaya. Toto učení je v celém jeho rozsahu obnoveno
pro Řád, podle originální parampary,
přítomným autorem.
9) Oblast
va sa leží poblíž prostaty. (K. G.)
10) Ibid. „Po řádné přípravě“ komentář se
týká těchto pozorování.
11) Ti
kdo se drželi kadi, narozdíl od hadi vidja, viz Glosář.
12) Kořen
Veda je vid tj. „znalost“. Viz. Avalon, The
Serpent Power, str. 227.
13) Subtilní
centrální kanál v páteři éterického těla.
14) Tj.
mez, určující postavení přisluhovačů v rámci čtyřiceti tří rohů
formujících sít janter, vyvržených (vámá)
suvasiní z její pozice
v centrální trikoně.
15) Učitelka
čarodějnictví Austina Osmana Spareho. Viz.
Images and Oracles of Austin Osman Spare (Grant).
16) Trpaslík
je inkarnací Višny, manifestací „Krišny“ nebo temné kaly.
17) Srov.
AL. I. 66: „Zjevení Nuit jest u
konce“. Konec nebo ocas znázorňuje genitální otvor suvasiní.
18) Amrita „nesmrtelnost“ opak mritja, „smrt“.
19) Srov.
varování před evokací goetických a, či „abremalinových“ démonů, před dosažením
znalosti a konversace se Svatým andělem strážným.
20) Student
zde může nalézt vysvětlení Castanedova rozdílu mezi „posunutým“ a „pohyblivým“
„bodem spojení“.“ Bod spojení“ není nic jiného, než Ohnivý had a jeho posunutí
je v rámci tělesných silových zón, zatímco pohyb jej promítá mimo tělo a
vyvrhuje ho (vámá), k čemuž
dochází v případech vnější manifestace.
21) Extrahováno
ze zasvěceného komentáře Ananda Lahari.
Viz. Předmluva.
22) Také
popsáno v Hatha joga Pradipika.
23) The Serpent Power ‚(Avalon/Woodroffe), předmluva,str.
201 čtvrté vydání.
24) Lístky/plátky
mohou znázorňovat přirozený pramen posvátné energie, což bylo převzato gnostiky
ve formě velké mísy používané pro sběr obětin. Ještě později se stal kulatým
stolem dnešních Křesťanů.
25) Nikoliv
násilně nikdo nemůže vyvíjet nátlak v souvislosti ve spojení
s Bohyní, která uděluje milost.
26) Višudha reprezentuje Daat, „Abys“,
systému Stříbrné hvězdy.
27) Viz.
Ellis, Studies in the Psychology of Sex,
Vol. III, str. 146. Komentář napsaný v roce 1930, se o nich zmiňuje
v souvislosti se symbolismem Ananda
Lahari. Je zjevné, že jeho odkazy zde, stejně jako jinde, se týkají
vyzařování vyvolané výstupem Ohnivého hada, které se nabíjí odžasem.
28)
Ibid.
29) The Serpen Power, str. 426.
30) Ibid., str. 432.
31) Tj.
když ohnivý had dosáhne sahasráry.
32) Tj.
matka.
33) Vztahuje
se ke schopnosti moči očistit systém od kyseliny močové.
34) Žena
vybraná k representaci Bohyně během púdža.
35) Aruna Upanišad.
36) Tj. sexualita.
37) AL. II. 70.
38) Lit.
„kraví dívky“.
39) „Termín
apanga znamená obracení pozornost
dolů a fixaci na conus medullaris,
nebo obrácení a otočení ke koruně hlavy (sahasrara).“
40) Zde
šušumna označuje muladháru.
41) Tento
termín razil Wilhelm Reich k popisu zcela odlišných fonoménů.
42) Podle
Anuttara Amnája, purna dikša, neboli
úplná iniciace, zahrnuje čtyřicet tři, nebo čtyřicet čtyři celebrantů, podle
toho, zda je suvasiní započítávána
jako jedna z nich.
43) Experimenty
v tomto poli jsou prováděny se zvláštním důrazem na „vytvoření“ UFO, které
reaguje na vibrace LAM a šestnácté kaly, odrazem v muladháře a pozemské
sféře.
44) Tato
olis nejsou praktikována v Anuttara Amnája po vzoru hatha jogínů.
45) Srovnej
v této souvislosti AL. I. 51.
46) Lidé
obvykle zakouší zkušenost šušupti
alespoň jednou ve dvaceti čtyřech hodinách.
47) Lit.
Dvojník.
48) Tato
síla vede pránu dolů a apánu nahoru.
49) V dopise
siru J.Woodroffovi (Artur Avalon), citovaný v The Serpent Power (Avalon).
50) Lit.
„hra“, „laškování“, „interakce“. Bohyně
Lalita má své jméno od slova lila. Ona je sexuálním aspektem śakti a je nejvyšší bohyní Śrí čakry.
51) Jako
ve vyvážené síti konas ve Śrí čakře.
52) V některých
školách symbolizují prsa přední a zadní laloky hypofýzy.
53) Viz.
Remembring Aleister Crowley (Grant)
str. 47 a dále.
54) Z komentáře
Anandalahari.
Žádné komentáře:
Okomentovat